וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים מפגינים ברחבי העולם הערבי, הרוגים בסוריה

ניר יהב

15.7.2011 / 20:32

במקביל להפגנות האלימות בסוריה יצאו לרחובות גם אלפים בירדן, מצרים וטוניסיה. בעמאן עשו כוחות הביטחון שימוש באלות מול המפגינים ובטוניסיה נעשה שימוש בגז מדמיע

יום שישי של הפגנות בעולם הערבי. ההפגנות הגדולות והאלימות ביותר נרשמו הערב (שישי) בסוריה שם נהרגו 27 בני אדם מאש כוחות הביטחון, כשיצאו להפגנות ברחבי המדינה בקריאה לסילוק משטרו של הנשיא בשאר אסד בתום תפילות יום שישי. על פי דיווחי רשתות הטלוויזיה אל-ג'זירה ואל-ערביה, מרבית ההרוגים השתתפו בהפגנות שנערכו בדמשק, חומס, דרעא ואידליב. בנוסף, דווח על הפגנה גדולה בשכונת אל-מופתי בעיר חסכה. פעילי זכויות אדם במדינה דיווחו עוד כי 150 אלף בני אדם מפגינים כעת בעיר חמה, ו-350 אלף נוספים מפגינים בדיר א-זור.

גם בירדן יצאו מאות בני אדם לאחר תפילת יום השישי להפגנה במהלכה קראו לשלטונות לזרז את הרפורמות במדינה. עדי ראייה דיווחו כי השוטרים ואנשי כוחות הביטחון עשו שימוש באלות כדי לפזר את המפגינים. על פי הדיווחים, מאות המפגינים בבירה עמאן קראו "העם רוצה רפורמה בשלטון". המפגינים קראו גם לממשלת ירדן להתפטר. יחד עם זאת, הם לא קראו למלך עבדאללה לעזוב את תפקידו.


עוד על ההפגנות בעולם הערבי:

סוריה: הפגנות ענק ברחבי המדינה, 27 איש נהרגו
מצרים: "צעירי המהפכה" מתכננים עוד גל מחאה
מצרים שוב בוערת: מאות אלפים הפגינו ברחובות

במקביל במצרים וטוניסיה בהן ההפגנות כבר גרמו לנפילת השלטון לא נרגעות הרוחות. במצרים יצאו עשרות אלפי בני אדם להפגנות ברחבי הערים המצריות, בדרישה שהשלטונות במדינה יענו לדרישותיהם ויעמידו לדין את בכירי המשטר לשעבר. כך דיווחו כלי התקשורת במדינה. בטוניסיה השתמשה המשטרה בגז מדמיע על מנת לפזר מפגינים שיידו אבנים לעבר השוטרים בדרישה לקידום הרפורמות שהבטיח השלטון החדש במדינה לאחר נפילתו של המשטר הישן. למעלה מ-700 מפגינים התאספו בכיכר קבש שבבירה טוניס וצעקו: "אנחנו לא מפחדים". המפגינים פוזרו לבסוף על ידי מאות שוטרים שהגיעו למקום.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully