וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נחשף סוכן בכיר במבצע חיסולו של בן לאדן

מבוכה ב-CIA: כתבת פרופיל אוהדת ובלוגרים סקרניים הובילו ל"שריפתו" של אחד הסוכנים הבכירים בארגון. בעקבות זאת, נאלץ "הסוכן ג'ון" נאלץ לרדת למחתרת וקיים חשש לחייו

כיצד נחשפה זהותו של סוכן ה-CIA הבכיר, ממובילי מבצע חיסולו של אוסמה בן לאדן? לפני עשרה ימים פרסמה סוכנות הידיעות AP כתבה המשבחת את פעילותו של סוכן CIA, שכונה בשמו האמצעי "ג'ון", על תפקידו המרכזי בלכידתו וחיסולו של מי שהיה מנהיגה של אל-קאעדה. יומיים לאחר פרסום הכתבה, התגלתה זהותו של איש הצללים, והוא נאלץ לרדת למחתרת.

המאמר ב-AP גילה כי ג'ון עמד בדיוק מחוץ לפריים בתמונה המפורסמת מחדר המצב בבית הלבן ביום הפשיטה על אחוזתו של בן לאדן בפקיסטן. כותבי הבלוג Cryptome הבחינו כי עניבתו הצהובה של הסוכן נראית בתמונה - ובמהרה, כשעניבתו הצהובה מובילה אותם, מצאו תמונה שלו בגלריית הפליקר של אתר הבית הלבן. הם אף איתרו תמונה נוספת, שצולמה יומיים לאחר מכן, כשהוא צועד מאחורי ראש ה-CIA לשעבר, ליאון פנטה, והוא עונב אותה את אותה העניבה.

לפי כתבת הפרופיל, ג'ון היה ממובילי מבצע החיסול של בן לאדן. בלטה בעיקר התמדתו העיקשת להמשיך ולחפש את מי שעמד בראש ארגון הטרור וכן הדגישו עמיתיו את נחישותו
להוציא לפועל את הפשיטה על האחוזה באבוטאבאד - גם כאשר הספקות סביבו היו רבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העניבה הצהובה המבצבצת/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בכירים ב-CIA שיבחו את יכולותיו האנליטיות של ג'ון והצביעו על השפעתו בארגון ובמבצע החיסול באופן מיוחד. הכתבה הזכירה גם פרטים ביוגרפיים שאושרו ככאלה שאינם מסגירים את זהותו וסופר בה על עקשנותו, שבאה לידי ביטוי כבר בימי הקולג' כששימש כשחקן כדורסל.

למחרת פרסום תמונתו על ידי Cryptome, כתב ממגזין ה-Observer הראה את התמונה לחברו וזה זיהה את ג'ון ממשחקי הכדורסל בקולג'. העיתון איתר את שמו של הסוכן, כתובתו, ואף את ממוצע הציונים שלו בקולג'.

כאשר יצר העיתון קשר עם ה-CIA, ביקשו גורמים מהארגון שלא לפרסם את הנתונים אודותיו והודו כי ג'ון חרד מאוד למשפחתו בעקבות המאמר. יומיים לאחר מכן מסר גורם ממשל רשמי שג'ון הועבר למקום מסתור וכי כל הדלפה על זהותו של ג'ון לתקשורת תיחשב לעבירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות נוספות של ג'ון והעניבה הצהובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully