וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מהו הכאב השכיח ביותר בקרב ישראלים?

אריאל נוי

15.7.2011 / 16:09

סקר חדש מגלה כי כמעט שליש מהישראלים סובלים מכאבים פיזיים לעיתים קרובות, באופן שמשפיע על תפקודם. עוד עלה כי היקף צריכת משככי כאבים השתנה משמעותית עקב אשפוזה של שירלי מרדר

סובלים בשקט: סקר חדש מגלה כי קרוב לשליש מהישראלים סובלים מכאבים פיזיים באופן מתמשך, ו-36% סובלים מהם במידה שמשפיעה באופן ניכר על תפקודם היום-יומי. על פי תוצאות הסקר, שנערך בקרב 400 בני אדם מרחבי הארץ על ידי עמותת "מפרקים צעירים", במקום הראשון במצעד הכאבים נמצאים כאבי הראש, כאשר 35% מקרב הצעירים בגילאי 18-35 סיפרו כי הם סובלים מהם, ו- 45% בקרב המבוגרים יותר, עד גיל 54. במקום השני ניצבים כאבי הברכיים, מהם סבלו 34% מהנשאלים, ואילו 26% ציינו את כאבי הגב כחמורים ביותר.

מהסקר עולה עוד, כי 11% מכלל הנשאלים נוהגים לפנות לרופאים לקבלת טיפול בכאבים. כמו כן, שליש מהנשאלים העידו כי בחורף רמת הכאב גבוהה יותר מאשר בקיץ. בגילאים מבוגרים, מעל 55, כאבי הראש דווקא מתמעטים, ורק 9% מהנשאלים בפלח אוכלוסייה זו סובלים מהם. יחד עם זאת, כשליש מהנשאלים בגילאים אלו סיפרו על כאבי רגליים, ברכיים וקרסוליים.

"בכאב יש לטפל כמו במחלה"

31% מהנשאלים סיפרו כי הם סובלים לעיתים קרובות מכאבים, ו-9% העידו על סבל מתמשך מכאב כרוני כלשהו. מהסקר עלה עוד כי נשים מתלוננות יותר על כאבים כלליים, ואילו גברים מתלוננים יותר על כאבי גב וראש.

רוב הישראלים הסובלים מכאב ציינו שהם מודעים לנזקים לבריאותם הכללית, ונראה שהם גם פועלים למנוע אותם - 63% מהישראלים נוטלים משככי כאבים, כשרובם המכריע של אלה, 68%, נוהג לצרוך אותם ללא מרשם רופא. עם זאת, 43% העידו כי בעקבות אשפוזה של שירלי מרדר, שסבלה מאי ספיקת כבד שנגרם עקב נטילת משככי כאבים, הם אינם נוטלים עוד משככי כאבים מבלי להיוועץ עם רופא.

"שוק הטיפולים לכאב נחלק לשניים: תרופות ללא מרשם אותן ניתן להשיג ללא היוועצות עם רופא, ותרופות מרשם כגון ארקוקסיה או וולטרן המותאמות למטופל על ידי הרופא", הסביר פרופ' משה טישלר, ריאומטולוג ומנהל מחלקה פנימית בביה"ח אסף הרופא. "ההמלצה שלנו לכל מי שסובל מכאב מתמשך היא חד משמעית - לפנות לרופא על מנת להתאים את משכך הכאבים היעיל והבטוח ביותר עבורו. על האנשים להבין שכאב הוא כמו מחלה, וברוב המקרים ניתן לטפל בו".

עוד באותו נושא:
תרופות ללא מרשם: לא מה שחשבתם
”אקמול – משכך הכאבים הרעיל ביותר לכבד"
מומחים מזהירים: אל תיטלו תרופות על דעת עצמכם
מחקר: 90% מהתרופות הניתנות לקשישים - מיותרות

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully