וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודיע כי יתנגד להצעה לחקור ארגוני השמאל

פנחס וולף

15.7.2011 / 0:05

ראש הממשלה נתניהו הבהיר כי יאפשר לח”כים מהליכוד להצביע על פי צו מצפונם על חוק ועדות החקירה נגד ארגוני השמאל, זאת בניגוד לעמדת שר החוץ ליברמן. ”אתן חופש הצבעה ואני אצביע נגד”

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע אמש (חמישי) כי יתנגד להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את פעילות ארגוני השמאל. בכנס איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים אמר נתניהו כי "יש הפרדת רשויות במדינת ישראל. לא חסרים חוקים. יש מספיק חוקים לטפל בבעיית החתרנות. מה שחסר זה אכיפה. אני לא מציע לערבב בין הרשויות ולכן אני לא מציע להקים ועדות חקירה פרלמנטריות. אני אתן חופש הצבעה ואני אצביע נגד ההצעה הזאת", אמר נתניהו. בכך אף יצא ראש הממשלה נגד עמדתו של שר החוץ אביגדור ליברמן, שדרש משמעת קואליציונית בצבעה על הצעת החוק.

עוד בנושא

הכנסת תדון בהקמת ועדות שיחקרו את ארגוני השמאל
ברוב של 47 מול 38: הכנסת אישרה את חוק החרם
בגין: לא תהיה משמעת קואליציונית על חקירת השמאל
ליברמן: "נדרוש משמעת קואליציונית לוועדות החקירה"

בהתייחסו לחוק החרם שאושר השבוע, אמר ראש הממשלה: "אני נגד חרמות, נגד רעיון שמחרימים ציבור, משפחות וילדים. אני בעד אחדות. ישראל היא מגדלור באפלה גדולה מסביב. שם אין חוקים, מחוקקים ושופטים. אצלנו זה אחרת. לדמוקרטיה יש יסודות איתנים. אחד מהם הוא בית המשפט ואני אגן עליו. הדבר חיוני. בדמוקרטיה יש הפרדת רשויות, יש רשות מחוקקת שקובעת החוקים, רשות מבצעת המוציאה לפועל ורשות שופטת שהיא שופטת - במקרה שצריך".

נתניהו דיבר גם על היוזמה הפלסטינית להשיג הכרה במדינה עצמאית באו"ם. "זה נכון שאפשר להעביר באו"ם כל הצבעה, אבל האמת תהיה שלנו. האמת היא שאיננו זרים בארץ הזאת. זאת ארצנו ומולדתנו מזה 4,000 שנה. האמת היא שהסכסוך הוא בגלל שהפלסטינים לא מוכנים להכיר בכך שהמדינה יהודית. אם הם היו רוצים שלום, הם היו יושבים למשא ומתן ללא תנאים מקדימים וצעדים חד צדדיים.

לפניות לכתב:
pinhas_wolf@walla.com

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully