וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק החרם: הקונים בתל אביב לא מתרגשים

ביום שני אושר "חוק החרם" האוסר על קריאה להחרמת מוצרי התנחלויות, אולם נראה כי בקרב הקונים בתל אביב לא גרם החוק לשינוי לכאן או לכאן. הקונים והמוכרים ברובם מזדהים עם המתנחלים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

כותרות העיתונים עסקו גם היום (חמישי) ב"חוק החרם", שעורר סערה פוליטית וציבורית לא קטנה במדינה. אלא שבזמן שבמהדורות החדשות דנים שוב בשאלה האם לגיטימי להעניש את מי שקורא להחרים מוצרים המיוצרים בשטחים, בסופרמרקטים בתל אביב מצאנו היום בעיקר קונים ומוכרים שמתייצבים לימין החוק ולצד המתנחלים. דורון, עובד בענף המזון, אמר כי "בהקשר להתנחלויות? אין מה לדבר, זה לחם מחייתם, על מה הם יחיו? על מה?".

רוני, מנהל סופרמרקט בתל אביב, אומר כי הוא לא הרגיש בשינויים בהרגלי הצריכה של הלקוחות. "זה אזור שלא שייך למדינת ישראל, אזור תל אביב. זו ארץ בפני עצמה בתוך ישראל. הכל שונה פה, הכל לא עובד, אנשים קונים מה שצריך, לא מעניין אותם מסביב מה קורה", אומר רוני.

הקונים סיפרו כי הסערה סביב החוק אולי הגבירה את הרגישות שלהם לנושא, אך בינתיים אפילו מתנגדי החוק עדיין לא החרימו אף מוצר. קרן, תושבת העיר, סיפרה כי "דווקא אתמול כשהלכתי ל'סופר' עלתה לי בראש המחשבה לעשות את זה, אבל מיהרתי אז לא עשיתי את זה אבל יש סיכוי שזה יקרה".

בתוך כך, הבוקר פתח מטה הצעירים של מפלגת מרצ בקמפיין מחאה נגד "חוק החרם". פעילי המפלגה נכנסו למספר מרכולים והדביקו מדבקות ירוקות על מוצרים המיוצרים במפעלים ביהודה ושומרון עליהן נכתב: "מיוצר בהתנחלויות". לאחר שהדבר נודע למנהלי המרכולים, המדבקות הורדו והפעילים הוצאו מהמקום.

עוד בנושא חוק החרם:

מחאת מדבקות: צעירי מרצ סימנו מוצרים מההתנחלויות
משפטנים לווינשטיין: "חוק החרם פוגע בכבוד האדם"
האיחוד האירופי: "מודאגים מהשלכות חוק החרם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully