וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבת: "הפגנת המאה" נגד פתיחת חניון קרתא בי-ם

מוטי לוי

14.7.2011 / 21:20

בצל המתיחות שלאחר המהומות אתמול במאה שערים, העדה החרדית צפויה לציין בשבת 100 שבתות של הפגנות בחניון קרתא בהפגנה נוספת. האדמו"ר מחסידות תולדות אהרן יגיע לתמוך

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

מאז נפתח חניון קרתא לפעילות בשבת, מקפידים אנשי "העדה החרדית", ארגון הגג של החרדים האנטי ציוניים בישראל, לצאת מדי שבת מאזור מושבם בשכונת מאה שערים בירושלים ולהפגין נגד החניון. מזה שנתיים יוצאים מדי שבת כמה מאות אנשים מלווים באחד מרבני הארגון וקוראים קריאות נגד הפעלת החניון ובחלק מהמקרים אף מתעמתים עם כוחות הביטחון. השבת הקרובה תהיה השבת המאה בה הם מפגינים ובעדה עמלים בשבוע האחרון על הפגנה בסדר גודל שהולם, לתפיסתם, את המספר הסמלי.

גורם ב"עדה החרדית" שהסכים לשוחח עם וואלה! חדשות סיפר כי בניגוד לשבתות קודמות, הפעם דאגו אנשי הארגון להפיץ מספר גדול יותר של מודעות וכי הם מצפים לכ-1,000 מפגינים. כמו כן, בניגוד למחאות העבר בהן לוו המפגינים על ידי רבנים זוטרים יחסית, הפעם הם ילוו על ידי הרב דוד קאהן, האדמו"ר של חסידות תולדות אהרן, הנחשב לאחד ממנהיגי הקהילות הגדולות ב"עדה החרדית".

המפגינים ייצאו מכיכר זופניק ברחוב שטראוס בעיר, בשעות אחר הצהריים של שבת. משם הם יצעדו לכיוון רחוב הנביאים, וינסו להגיע דרכו עד לחניון. יצוין, כי בשבתות האחרונות אפשרה המשטרה למפגינים לצעוד עד חניון קרתא. עם זאת, מארגני ההפגנה מאמינים כי הפעם, בשל מספרם הגדול של המפגינים, הצעדה תיעצר כבר ברחוב הנביאים.

מס הכנסה הגיע לחקור - התושבים יידו אבנים

מאה שערים ידעה בימים האחרונים ימים מתוחים. אתמול פשטה רשות המיסים בליווי משטרת ישראל על משחטה בשכונה החרדית שפעלה ללא רשיון, סגרה אותה ועצרה את יואליש קרויס, קצין המבצעים של "העדה החרדית" המנהל את המשחטה. כמו כן, הם פשטו על משרדו של אברהם פרויליך, אף הוא עסקן חרדי מוכר, והחרימו מסמכים שונים מהמשרד. במהלך הפשיטה התפתח עימות אלים בין השוטרים לבין מאות תושבים מקומיים, במסגרתו יידו המפגינים אבנים והשוטרים פיזרו אותם ברימוני הלם. התקרית הסתיימה במעצרם של שלושה תושבים מקומיים נוספים, שהוארך היום עד מחר בבוקר.

קרויס עצמו כבר שוחרר והוא נתון במעצר בית בבני ברק. אף ששני האירועים אינם קשורים, גורמים חרדיים בירושלים מעריכים כי התסיסה שהתפתחה בפשיטה עצמה והפגיעה בשני העסקנים הירושלמים המוכרים יחריפו את המחאה הצפויה ביום שבת כנגד פתיחת חניון קרתא.


עוד באותו נושא:
תחילת ההפגנות: פצוע קשה ו-57 עצורים בהפגנת החרדים
חשד: קמב"ץ העדה החרדית תקף אישה בי-ם
במשחטה שנסגרה: נמצאה תרנגולת עם 3 רגליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully