וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע קשה ו-57 עצורים בהפגנת החרדים

איילה חננאל ונעמה טלמור

28.6.2009 / 8:03

במהלך ההפגנה נגד פתיחת חניון קרתא בירושלים, נפצע קשה בן 20. ילד בן 6 וחמישה שוטרים נפצעו באורח קל. המפגינים השליכו ירקות וחפצים לעבר השוטרים

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המשטרה מסרה הבוקר (ראשון) כי במהלך הפגנות החרדים נגד פתיחת החניון בירושלים אמש, נעצרו 57 בני אדם, מתוכם 10 בשכונת בית גן והשאר במאה שערים. כמו כן 5 שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי אבנים וחפצים, ואחד מהם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם.

בתוך כך נפצע אתמול צעיר בן 20 באורח קשה וילד בן שש נפצע באורח קל במהלך עימותי החרדים עם כוחות המשטרה. בן ה-20 נחבל בראשו כשנפל מגובה רב ולקה בהתקף אפילפסיה. הוא פונה במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם. מבית החולים נמסר כי הוא מונשם ומורדם במחלקה לטיפול נמרץ. בן השש נפצע מפגיעת חפץ שהושלך במהלך ההפגנה, ואילו השוטרים נפגעו מיידוי אבנים וחפצים. הם טופלו במקום על ידי צוות של מגן דוד אדום. במהלך המהומות נעצרו כארבעים מפגינים.

המפגינים משליכים גם ירקות, פירות וחפצים שונים לעבר כוח המשטרה אשר השתמש בזרנוקי מים לפיזור מאות המפגינים בתוך השכונה. כ-40 חרדים נעצרו עד כה. החרדים מפגינים בצומת הרחובות הנביאים ושבטי ישראל וחוסמים את רחוב הפסגה.

מוקדם יותר הפגינו כאלף חילונים בכיכר ספרא בירושלים בהפגנה שארגן "הפורום לירושלים חופשית", בו חברה גם סיעת מרצ, שכוונה להביע תמיכה בהחלטת ראש העיר ניר ברקת לפתוח את החניון בשבתות ונגד "הבריונות הדתית" לדבריהם. במהלכה נאם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ). השקט בהפגנה נשמר.

מוקדם יותר התגודדו כמה עשרות חרדים ברחוב בר אילן בעיר ומחו על פתיחת החניון. שניים מתוכם נעצרו במסגרת פעילות סמויה של שוטרי מרחב ציון, לאחר שנתפסו כשהם מיידים אבנים לעבר כלי רכב שנסעו בכביש. מהמשטרה נמסר כי השניים נלקחו להמשך חקירה והכביש נפתח לתנועה. לאחר מכן נעצרו שני צעירים חרדים נוספים שנתפסו כשהם חוסמים שוב את תנועתם של כלי רכב בכביש.

במהלך הלילה ניסו חרדים לחסום את שדרות הרצל בירושלים. המפגינים השתמשו במוטות ברזל אותם גנבו מאתר הבנייה של הרכבת הקלה בעיר. כוחות משטרה שהגיעו למקום פיזרו אותם והסירו את החסימה.

"החרדים עוברים כל גבול"

בעקבות התמשכות המהומות בירושלים הודיע חבר הכנסת אופיר פינס (עבודה) כי ייזום דיון בכנסת בנושא. "החרדים עוברים כל גבול. אין שום נזק בפתיחת חניון קרתא, אלא ניסיון לפתוח במלחמת תרבות ולהפוך את ירושלים לטהרן. אני קורא לראש הממשלה ולשר לבטחון פנים לא להתעטף בשתיקה, הממשלה צריכה לגבות את ראש עיריית ירושלים ועליה לעצור את ההתלהמות והאלימות כאן ועכשיו לפני שיהיו להם מחירים עצומים", אמר פינס.

במשטרה העריכו מוקדם יותר, כי העצרת לא תיגרר לאלימות והבהירו כי יאפשרו לקיים אותה "כל עוד יישמר הסדר". בית המשפט המחוזי בירושלים הורה ביום חמישי האחרון לפתוח בשבת את חניון קרתא, הממוקם למרגלות שער יפו בעיר העתיקה. לדברי בית המשפט, פתרון זה "הוא לטובת כלל הציבור בירושלים ואמור לתת מענה לעמדות ציבורים שונים בעיר, ולהביא לרגיעה ביחסים שבין אותם ציבורים". לפי ההחלטה, ייגבה תשלום סמלי עבור השימוש בחניון.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה, כי חניון קרתא "נותן את המענה הטוב ביותר לבעיות הבטיחות מבחינת המיקום והקרבה למוקד הבעיה, הגודל ואפשרות החניה לאוטובוסים בו". עוד נאמר, כי "פתיחת חניון קרתא מייתרת את הצורך בפתיחתו של חניון ספרא. ראש העיר חוזר ומדגיש כי המניע לפתיחת החניון הוא מחויבותו לביטחון הציבור ולמתן פתרון אמת לבעיה על פי דרישת המשטרה".

עדכון ראשון: יום שבת, 22:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully