וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחאת החולצות" בגולני: תביעת דיבה בדרך לביהמ"ש

יהושע בריינר

14.7.2011 / 14:30

המתנחלים זעמו על הניסיון של תנועת "שלום עכשיו" לקשור בינם לבין האקט, במסגרתו לבשו לוחמים חולצות ועליהן הכיתוב: "גולני נלחם באויב ולא מגרש יהודים". תביעת דיבה בדרך

פרשת חולצות המחאה של לוחמי חטיבת גולני בדרך לבית המשפט: ארגון ימין צפוי להגיש תביעת דיבה נגד תנועת "שלום עכשיו", לאחר שאנשי התנועה טענו כי המתנחלים היו אלה שיזמו פרובוקציה, במסגרתה לבשו הלוחמים חולצות שעליהן נכתב "גולני נלחם באויב ולא מגרש יהודים". לאחר האירוע המדובר, נשפטו שמונה לוחמים למחבוש, אולם מרביתם שוחררו ממנו כעבור מספר ימים, בעקבות חנינה שהוענקה להם על ידי אלוף פיקוד הצפון. החיילים טענו אז כי לבשו את החולצות בתום לב מבלי לדעת מה נכתב עליהן. לדבריהם, החולצות התקבלו מאדם שנכח במקום ומנגד נטען כי החיילים ידעו היטב על הכיתוב הבעייתי.

מזכ"ל "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר, טען לאחר המקרה כי אנשי ועד מתיישבי השומרון הם אלה שעומדים מאחורי חלוקת החולצות. "החיילים הולכו שולל אחרי אזרחים מהוועד", צוטט אז אופנהיימר. במקביל הוא קרא לחון את החיילים ואף טען כי המתנחלים בחרו בדרך צינית ומעוררת חלחלה על מנת לקדם את דעותיהם הפוליטיות.

המתנחלים זעמו על סגנון דבריו של אופנהיימר וכעת הם מאיימים כאמור להגיש תביעת דיבה נגד תנועת השמאל. בא כוחם של המתנחלים, עו"ד משה גליק, כתב לאופנהיימר כי "היות ודבריך הינם חסרי אמת, הרי שהם נופלים בגדר פרסום לשון הרע". יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר אמר בתגובה כי "למרבה האירוניה, 'שלום עכשיו' הוא ארגון ששם מכשולים ומשחיר את פניו של צה"ל בכל העולם ודווקא הוא החליט להיראות במקרה זה כאילו טובת חיילי גולני לנגד עיניו. למרות שאנו גאים בחיילי גולני על מעשיהם, אין לנו קשר להפצת החולצות בקרב החיילים וחבל שמנכ"ל שלום עכשיו מוכן להפיץ שקרים מבלי לבדוק תחילה את העובדות".

אופנהיימר מצדו, לא התרגש במיוחד מהאיום לתביעה. לדבריו, "במקום לנסות להלך אימים ולנסות לסתום פיות, מוטב שהמאיימים יתנצלו בפני חיילי צה"ל על הניסיון לפלג את הצבא, תוך עשיית שימוש ציני בתמונות חיילים במדים. המתנחלים לא הבינו שצה"ל חייב להישאר מחוץ למשחק הפוליטי".

עוד על פרשת חולצות המחאה בגולני:

חיילים בגולני מחו בטקס צבאי נגד פינוי מאחזים
הורי חיילי גולני: "הם נפלו קורבן למארב יח"צ"
"מחאת הפינויים" בגולני: אייזנקוט חנן חמישה לוחמים

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully