וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בגולני: 4 חיילים נוספים נשלחו למחבוש

יהושע בריינר

26.6.2011 / 12:54

ארבעה לוחמים נוספים הצטרפו לחבריהם וקיבלו עונש של בין 10 ל-18 ימי מחבוש לאחר שלבשו חולצות ועליהן הכיתוב "גולני נלחם באויבים – ולא מגרש יהודים" בטקס סיום המסלול שלהם.

לאחר שארבעה מחבריהם נשפטו ביום שישי, נשפטו היום (ראשון) ארבעה לוחמי גולני נוספים לעונשי מחבוש בעקבות החולצות שלבשו בטקס סיום המסלול שלהם, עליהן התנוסס הכיתוב "גולני נלחם באויבים – ולא מגרש יהודים". החיילים קיבלו עונשי מאסר של בין 10 ל-18 ימי מחבוש.

עוד על מחאתם של חיילי גולני:
"לאחיו של שליט מותר למחות ולחיילי גולני לא?"
האקט בגולני נגד פינוי מאחזים: 4 לוחמים למאסר
חיילים בגולני מחו בטקס צבאי נגד פינוי מאחזים
הורי חיילי גולני: "הם נפלו קורבן למארב יח"צ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גורמים בצה"ל אמרו כי מצופה מכל חייל לגלות אחריות ולהימנע מאירועים כאלה. החיילים בטקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי נשפטו ארבעה חיילים נוספים שקיבלו עונש של בין 18 ל-30 ימי מחבוש. החיילים נשפטו על ידי מפקד החטיבה, אל"מ אופק בוכריס. גורמים בצה"ל אמרו היום כי על אף הטענות של החיילים והוריהם, לפיהן החיילים נפלו קורבן ולא ידעו כי הם מצולמים או מה כתוב על חולצותיהם, מצופה מכל חייל לגלות אחריות ולהימנע מאירועים כאלה. חלק מהחיילים פנו בבקשת מחילה למפקדיהם על מנת שעונשם יקוצר.

הוריהם של החיילים פנו ביום שישי במכתב שנשלח אל שר הביטחון, הרמטכ"ל ומפקד חטיבת גולני, אל"מ אופק בוכריס, ששפט את החיילים, ובו הסבירו את מעשי בניהם וביקשו מהרמטכ"ל לבחון את ההחלטה להעמידם לדין מחדש. ההורים ניסו להסביר שבניהם נפלו קורבן ל"תעלול יח"צני" וכאמור, כלל לא ידעו מה כתוב על החולצות. מנגד, טענה הצלמת, מירי צחי, שהשתתפה בטקס וצילמה את החיילים, כי הם "עטו על החולצות", וידעו היטב מה הופיע עליהן.

ביום שישי הפגין יאיר בן דוד, אחיו של אחד ממנהיגי המחאה, במצפה נטופה, מול ביתו של מפקד החטיבה. "לא שמענו שעשו משהו לאח של גלעד שליט שהפגין באמצע טקס ממלכתי חשוב. הוא והחברה שלו קיבלו גב ציבורי נרחב ולא נשפטו על ידי איש, כך שלא ייתכן שיעשו איפה ואיפה", אמר בן דוד. "מדוע שלא נשפוט אנשים שהורסים את הטקס הכי חשוב של המדינה, אבל מאידך נשפוט ל-30 ימים בכלא חייל שלבש חולצה לא באמצע טקס, אלא בסיומו ועוד במגרש החנייה? זה לא הגיוני ולא פרופורציונלי".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully