וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאחיו של שליט מותר למחות ולחיילי גולני לא?"

יהושע בריינר

24.6.2011 / 14:50

גורמים בהתנחלויות הביעו זעם על עונש המחבוש שקיבלו 4 חיילי גולני בגין המחאה שהביעו נגד פינוי יישובים בטקס סיום המסלול שלהם. "יואל שליט קיבל גב ציבורי, לא ייתכן שיעשו אפליה"

בני משפחותיהם של חיילי גולני שנשלחו למחבוש לאחר שהביעו מחאה נגד פינוי יישובים, וכן גורמים בהתנחלויות הביעו היום (שישי) זעם על העונש המוגזם, לדבריהם, שקיבלו החיילים. יאיר בן דוד, אחיו של אחד ממנהיגי המחאה, אמר לוואלה! חדשות כי בכוונתו להפגין במצפה נטופה, מול ביתו של מפקד החטיבה, אל"ם אופק בוכריס, ששפט את החיילים במחאה על העונש.

בן דוד אמר כי בכוונתו ללבוש בהפגנתו את החולצה שגרמה למהומה. "לא שמענו שעשו משהו לאח של גלעד שליט שהפגין באמצע טקס ממלכתי חשוב. הוא והחברה שלו קיבלו גב ציבורי נרחב ולא נשפטו על ידי איש כך שלא ייתכן שיעשו איפה ואיפה", אמר בן דוד, "מדוע שלא נשפוט אנשים שהורסים את הטקס הכי חשוב של המדינה, אבל מאידך נשפוט ל-30 ימים בכלא חייל שלבש חולצה לא באמצע טקס, אלא בסיומו ועוד במגרש החנייה? זה לא הגיוני ולא פרופורציונלי".

עוד על מחאתם של לוחמי גולני:
האקט בגולני נגד פינוי מאחזים: 4 לוחמים למאסר
חיילים בגולני מחו בטקס צבאי נגד פינוי מאחזים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הם קיבלו עונש "לא הגיוני ולא פרופורציונלי". חיילי גולני בטקס, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן דוד, שמתגורר עם אחיו בגוש עציון, היה זה שהגיע עם החולצות לטקס וביקש מהחיילים ללבוש אותן בסיומו. "יש בחולצה אמירה נכונה", הוא מסביר, "התפקיד של הצבא הוא להגן עלינו מפני האויב ולא לגרש יהודים, וכל מי שיאמר שזו אמירה פוליטית הוא משוגע. איננו צריכים להתבייש שאנחנו חיים במדינה יהודית. נכון שהבאנו את החולצות אבל אנחנו לא יכולים לשבת בשקט. לא אנחנו הכנסנו את הפוליטיקה לצבא אלא ראש הממשלה. מעבר לכך, החיילים ידעו היטב מה כתוב על החולצות. לא הכרחנו אף אחד מהם ללבוש אותן והיו כאלה שלקחו חולצה ולא לבשו. כל מי שלבש אותה ידע טוב מאוד מה הוא לובש ועשה את זה מתוך אמירה ברורה. היו גם מחשבות ללבוש את החולצה בטקס אבל אחי ביקש שלא נעשה זאת ולכן החולצות נלבשו רק במגרש החנייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החיילים ידעו היטב מה כתוב על החולצות. לא הכרחנו אף אחד מהם ללבוש אותן". חיילי גולני בטקס, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם גורמים בימין זועמים על אל"ם בוכריס, שמחמיר, לטענתם, יתר על המידה עם החיילים שלבשו את החולצות וזאת לדבריהם בשל העובדה כי הוא עצמו חובש כיפה. "הוא יודע שאם לא יעניש אותם בצורה הכי קשה, יאכלו אותו חי ויגידו שזה בגלל שהוא דתי, אז הוא בכוונה עושה דווקא. אם הממשלה מכניסה את הפוליטיקה לצבא שלא יתלוננו שחיילים לובשים חולצות שאין בהן שום פוליטיקה", אמרו גורמים בימין.

לדברי הגורמים, "כל ניסיון להציג את חיילי גולני כחסרי דעה, שמתנחלים עבדו עליהם הוא מעליב ובעיקר שקרי. חיילי גולני לא מגרשים יהודים ואנו גאים בהם. העובדה היא שהם אף פעם לא נדרשו לכך מעידה על הדברים".

ארבעה מן החיילים שלבשו בסוף טקס סיום המסלול שלהם את החולצות ועליהן הכיתוב "גולני נלחם באויבים - ולא מגרש יהודים", נשלחו היום, כאמור, לעונשי מחבוש. שני חיילים נשפטו ל-20 ימי מחבוש, חייל נוסף נשלח ל-18 ימי מחבוש ואילו אחד החיילים, שנמנה על מארגני האירוע, נשלח ל-30 ימי מחבוש. בצה"ל מתכוונים לשפוט את כל החיילים שהיו מעורבים באקט ובשל כך זומנו שישה לוחמים נוספים למשפט שיתקיים ביום ראשון. עוד אמרו בצה"ל כי אין כל כוונה לעבור על האירוע לסדר היום ושכל החיילים שנטלו חלק בפרובוקציה יטופלו בדין משמעתי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "חטיבת גולני מוקיעה אירועים מסוג זה. מדובר באירוע חמור הנוגד את פקודות צה"ל הקובעות באופן ברור וחד משמעי כי חיילים לובשי מדים אינם יכולים להביע עמדות פוליטיות או מחאות פוליטיות כלשהן". גורמים בצה"ל הוסיפו כי "אנו מצפים מהחיילים לגלות ערנות ואחריות מינימלית למעשיהם".


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully