וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחאת הפינויים" בגולני: אייזנקוט חנן חמישה לוחמים

יהושע בריינר

30.6.2011 / 10:05

5 לוחמים בחטיבת גולני שנשלחו למחבוש לאחר שצולמו עם חולצות עליהן נכתב: "גולני נלחם באויבים - ולא מגרש יהודים", קיבלו חנינה מאלוף הפיקוד. הלוחמים טענו: "פרובוקציה של הימין"

אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט חנן הבוקר (חמישי) חמישה מלוחמי גדוד 13 בחטיבת גולני שנשלחו בשבוע שעבר למחבוש, לאחר שנטלו חלק במחאה נגד פינוי עתידי של יישובים ומאחזים. בתום טקס סיום המסלול פשטו חלק מהלוחמים את מדיהם והציגו חולצות שהכינו מראש, עליהן נכתב: "גולני נלחם באויבים – ולא מגרש יהודים".

עוד באותו נושא:

חיילים בגולני מחו בטקס צבאי נגד פינוי מאחזים
"לאחיו של שליט מותר למחות ולחיילי גולני לא?"
הורי חיילי גולני: "הם נפלו קורבן למארב יח"צ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר ביצוע האקט החריג, נשלחו שמונה לוחמים למאסרים של בין 10 ל-18 יום. חמישה מהלוחמים פנו לפני יומיים לאלוף אייזנקוט בבקשת חנינה, בה הביעו התנצלות. החמישה טענו כי לא התכוונו להעביר מסר פוליטי וכי נפלו קרבן לפרובוקציה של אנשי ימין. שני לוחמים נוספים לא ביקשו חנינה ואילו הלוחם השמיני נכנס רק אתמול לכלא, לאחר שריצוי עונשו נדחה. ייתכן שהלוחם יגיש אף הוא בקשה לחנינה.

זהבה בן רוחי, אמו של אחד החיילים מסרה בתגובה כי בנה מרוצה מהשחרור הצפוי. "הם מאושרים ואני שמחה שזו הייתה החלטת האלוף. הילדים לא היו צריכים 'לשבת' דקה, הלבישו עליהם תיק", מסרה. האם הוסיפה שהאקט לא משקף את עמדותיהן הפוליטיות של החיילים שנאסרו. "הם באו עם הרבה מוטיבציה לשרת את המדינה ואנחנו מחכים להם בבית".

חלק מהורי הלוחמים טענו מיד לאחר המקרה כי ילדיהם נפלו קרבן למארב מתוכנן של פעילי ימין שצילמו אותם עם החולצות, מבלי שהלוחמים ידעו על דבר הכיתוב בחלק האחורי של החולצה או כי הם מצולמים. ההורים פנו במכתב לשר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ומפקד חטיבת גולני אלוף-משנה אופק בוכריס ששפט את הלוחמים, ובו ביקשו מהרמטכ"ל לבחון את ההחלטה להעמידם לדין מחדש.

"החיילים התבקשו להצטלם עם תורם ולא ידעו כי מתוכנן להם מארב יח"צני", כתבו ההורים במכתבם, "הם קיבלו חולצות שבחזיתן מוטבע סמל החטיבה ובדיעבד התברר שהמטרה הייתה להשתמש בחיילים כפלקט, כשבצד האחורי נכתבו דברים שאין להם קשר להשקפת העולם או לחינוך של הבנים שלנו. אין לנו ולבנים שלנו כל קשר למחזה המביש הזה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully