וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: 7 אסטונים שנחטפו שוחררו אחרי 4 חודשים

שבעת רוכבי האופניים, שנעלמו באזור הבקאע במרץ ובהמשך פורסם סרטון שלהם, הועברו לשגרירות צרפת בביירות "בתום משא ומתן". עדיין לא ברור מי היו החוטפים ומה היו דרישותיהם

שבעת התיירים האסטונים שנחטפו בבקעת הלבנון בחודש מרץ האחרון שוחררו הבוקר (חמישי) מהשבי. כך אישרו הרשויות בביירות. לפי הודעת משרד החוץ הלבנוני, שבעת רוכבי האופניים מצויים בקו הבריאות, והועברו לשגרירות צרפת בעיר. נסיבות החטיפה, כמו גם השחרור, נותרו בינתיים במידה רבה בגדר תעלומה. גורם ביטחוני לבנוני מסר לרויטרס כי השחרור התאפשר "בתום משא ומתן", אך לא הוסיף פרטים נוספים.

שבעת הרוכבים ערכו במרץ האחרון טיול אופניים בסוריה, שבמהלכו חצו ב-23 את הגבול ללבנון - ואז נעלמו. בשבועות שלאחר מכן התקבלו דיווחים סותרים לגבי זהות החוטפים ואף דווח בשלב מסוים כי החטופים הועברו לסוריה. בסוף אפריל פורסם סרטון בו קראו השבעה לרשויות בלבנון, בערב הסעודית, בירדן ובצרפת לשחררם "בכל מחיר". גם אז לא צוין בפומבי מה דורשים החוטפים.

באסטוניה מיהרו לברך על השחרור. "הדבר החשוב כרגע, הוא שהשבעה יגיעו הביתה ליקיריהם כמה שיותר מהר", אמר שר החוץ האסטוני, אורמס פאט.

תופעת החטיפות לשם כופר הייתה נפוצה מאוד בלבנון בשנות מלחמת האזרחים, אך הלכה ונעלמה בשני העשורים האחרונים. עם זאת, אזור הבקאע, בו נחטפו השבעה, נחשב גם היום לנטול חוק במידה רבה, ופועלות בו כנופיות פושעים ומבריחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully