וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 רוכבים אסטונים חטופים בלבנון: "עזרו לנו"

כחודש לאחר חטיפת שבעת רוכבי האופניים בבקאע, פורסם סרטון בו הם פונים לחרירי, עבדאללה וסרקוזי בדרישה "לתת מה שביקשנו" - אם כי עדיין לא ברור מי הם החוטפים ומה בדיוק הם רוצים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

תעלומה בלבנון: כמעט חודש אחרי חטיפתם של שבעה אזרחי אסטוניה במדינה, פורסם היום (רביעי) סרטון באתר יוטיוב בו הם נראים לראשונה, ואף פונים לראש ממשלת לבנון ולשורה של מנהיגים בעולם בבקשה לפעול למען שחרורם - אולם גם לאחר פרסום הסרטון, עדיין לא ברור (או לפחות לא פורסם בפומבי) מי חטף את השבעה, היכן הם נמצאים ומה בדיוק דורשים חוטפיהם תמורת שחרורם. "בבקשה תנו את מה שביקשנו", אומרים בין היתר החטופים בסרטון - רמז אפשרי לדרישות כלשהן שייתכן ונמסרו מאחורי הקלעים.

הרשויות בלבנון אישרו כי שבעת האנשים שנראים בסרטון, שאורכו דקה ו-47 שניות, הם אכן שבעת החטופים. בטאלין בירת אסטוניה, אישרו במשרד החוץ כי קיבלו את הסרטון בדואר אלקטרוני, וכי כל השבעה "נראים בחיים ובמצב בריאותי תקין".

חטיפת זרים היא אירוע נדיר למדי בלבנון של ימינו, שמזכיר את ימי מלחמת האזרחים (1975-1990), אז נהגו פלגים שונים במדינה לחטוף אזרחים זרים ולהעלות דרישות שונות תמורת שחרורם. לא ברור עדיין אם כך הם פני הדברים גם במקרה הנוכחי.

שבעת האסטונים נחטפו ב-23 במרץ בעמק הבקאע, שם קיימו טיול אופניים. מאז, לא התקבל שום מידע מוצק לגבי נסיבות חטיפתם או מקום הימצאם. בתחילה קיבל אחריות על החטיפה ארגון לא מוכר בשם "תנועת ההתחדשות והרפורמה", ואף הודיע כי הוא דורש כופר - אך לא ציין באיזה סכום. בהמשך דווח כי הרשויות בלבנון חקרו חשד לפיו החטופים הוברחו לסוריה, וב-11 באפריל אף דיווחה המשטרה כי שוטרים קיימו קרב יריות עם החוטפים בעיר מג'דל אנג'אר הסמוכה לגבול הסורי, בו נהרגו חוטף אחד ושוטר אחד.

בסרטון שפורסם היום נראים כל שבעת החטופים מדברים בזה אחר זה. "אנו פונים אליכם, ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי, מלך סעודיה עבדאללה, מלך ירדן עבדאללה, ונשיא צרפת, מר סרקוזי", הם אומרים. "בבקשה עשו הכל כדי לעזור לנו לחזור הביתה... בבקשה תנו את מה שביקשנו... אנו מבקשים מכם, אנא עשו הכל כדי להשיב אותנו הביתה אל משפחותינו בהקדם האפשרי... זה מצב קשה מאוד... אתם האנשים שפנינו אליהם ואנו יכולים לסמוך עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully