וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוניטור לא עבד, העובר מת: "הצוות הרפואי התרשל"

אריאל נוי

14.7.2011 / 11:05

המוניטור המציג את דופק הלב של העובר התקלקל בלידה בבית החולים אסף הרופא. בזמן המאמצים לתקנו, מת העובר. המשפחה מסרבת להצעה לבצע נתיחה בגופה, והגישה תלונה על רשלנות רפואי

חשד לרשלנות בבית החולים אסף הרופא: הצוות הרפואי לא הבחין שעובר בבטנה של אמו היה במצוקה, והעובר מת. "אנחנו מנסים להבין את גודל האסון שנפל עלינו. אשתי עדיין בחדר התאוששות", סיפר הבוקר (חמישי) יוסי חיוט מרמלה בחדר הלידה של בית החולים.

חיוט הגיש תלונה במשטרה על רשלנות רפואית. "קיבלנו הסברים לפיהם המוניטור היה לא תקין, ושהם לא שמו לב. לקח זמן עד שגילו שאין דופק לעובר והוא נפטר. הצוות הרפואי התרשל, ובגלל זה אני לא חוגג היום ברית לילד".

בבית החולים הודו מיד בתקלה. סגן מנהל בית החולים, ד"ר יצחק שרף, אמר הבוקר כי "לצערנו, הייתה תקלה טכנית במיסוך המוניטור שמראה את דופק העובר. העובר ככל הנראה כבר נפטר בבטן. הצוות ניסה לסדר את בעיית המיסוך במכשיר, והצליח בסופו של דבר". לדברי ד"ר שרף, למרות שהבעיה במכשיר תוקנה, היה זה כבר מאוחר מדי. "במשך 20 דקות הצוות ניסה לתקן את התקלה במוניטור ורק אז גילה על מצבו של העובר. הכנסנו את היולדת במהירות לחדר הניתוח, אך כאמור התינוק נפטר", סיפר.

לדברי ד"ר שרף, מקרים בהם עובר מאבד דופק אינם מאוד נדירים. הוא הציע למשפחה לבצע נתיחה לגופת העובר כדי לבדוק את הסיבה למותו. "זה מאד מצער שזה קורה. הצענו למשפחה ניתוח לאחר המוות של התינוק כדי לבדוק אם יש בעיות גנטיות או משהו דומה כדי למנוע בעיות בעתיד. משום מה הם סירבו".

"בשביל מה לעשות ניתוח אחרי המוות?", אמר יוסי בזעם. "אשתי תשתחרר מבית חולים, ואנחנו נשקם את עצמנו. בעזרת השם נעשה עוד ילדים".

עוד באותו נושא:
הבן מת מחיידק טורף, ההורים תובעים מיליונים
תביעה: הקופה התרשלה והמטופלת התחרשה באוזנה
איגוד הגניקולוגים: מום קל איננו עילה לרשלנות

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully