וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: הקופה התרשלה והמטופלת התחרשה באוזנה

אריאל נוי

29.6.2011 / 5:05

תושבת הדרום בת 55 תובעת מאות אלפי שקלים מקופת החולים בגין רשלנות רפואית לאחר, שלטענתה, לא קיבלה טיפול ראוי מצד רופאים בקופה. "מכבי": "מקרה מצער. נמסור התייחסות בבית המשפט"

תושבת הדרום בת 55 הגישה בשבוע שעבר לבית משפט השלום בראשון לציון תביעה נגד קופת חולים מכבי בגין רשלנות רפואית. האישה, מורה במקצועה, תובעת מקופת החולים סכום של 20 אלף שקלים בגין הוצאות רפואיות וכן פיצוי בגובה מאות אלפי שקלים בגין הכאב והסבל שנגרמו לה כתוצאה מאובדן השמיעה באוזן ימין, שלטענתה נגרמה בשל רשלנות מצד מספר רופאים בקופה.

בתביעתה, שהוגשה באמצעות עו"ד אביחי דר, סיפרה האישה כי לפני כשלוש שנים פנתה לרופא המשפחה שלה בקופת החולים, לאחר שחשה לפתע, בזמן שיחת טלפון, תחושת אטימות באוזנה הימנית. רופא המשפחה, שנמנע מלהפנות את האישה לרופא אף-אוזן-גרון מומחה או לבדיקת שמיעה, אבחן את האישה כסובלת מ"נוזלים באוזן". לדבריה, הוא אמר לה כי עליה להמתין "עד שהנוזלים ייספגו".

בחלוף הימים, בהיעדר שיפור במצבה, פנתה האישה, על דעת עצמה, לרופאי אף-אוזן-גרון בקופת החולים וחזרה בפניהם על תלונותיה. גם רופאים אלה נמנעו על פי כתב האישום מלהפנות את האישה לבדיקת שמיעה דחופה, שהיה בכוחה לגלות מיד את אובדן השמיעה. בזה אחר זה אבחנו הרופאים את האישה כסובלת מבעיה הולכתית בשמיעה ולא מבעיה עצבית, ורשמו לה טיפול בטיפות אף ואוזן לשחרור ה"סתימה".

"מדובר בסטייה מסטנדרט מקצועי סביר"

לדבריה, רק רופא אף-אוזן-גרון שלישי אליו פנתה גם כן על דעת עצמה, הפנה אותה לבדיקת שמיעה דחופה. בדיקה זו אכן גילתה את אובדן השמיעה הפתאומי, והאישה הופנתה לאשפוז דחוף ולטיפול בסטרואידים בבית החולים שערי צדק בירושלים - כחמישה שבועות לאחר שהחלה לחוש ברע.

"רוב האנשים אינם מודעים לתופעה ולסכנות שבאובדן שמיעה פתאומי באוזן אחת. מדובר בתופעה ידועה ומוכרת בספרות הרפואית-המקצועית", הסביר עו"ד דר, "אנשים רבים לא מייחסים לכך חשיבות, אך למעשה מדובר במצב חירום רפואי שמצריך טיפול חירום בסטרואידים, על מנת למנוע את אובדן השמיעה".

לכתב התביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר ישראל ברמה, מומחה למחלות אף, אוזן וגרון. ד"ר ברמה קובע בחוות הדעת שבקופת חולים מכבי התרחש "כשל מערכתי בטיפול בתובעת". "זוהי סטייה מסטנדרט מקצועי סביר שמעוגן הן בספרות והן בפרקטיקה הנוהגת", נכתב, "רופא משפחה סביר היה מפנה, מיד עם הופעת התלונה על ירידה חדה בשמיעה, לבדיקת שמיעה או לפחות לרופא מומחה". לדברי ד"ר ברמה, "כלל הזהב, או הסטנדרט המקובל בטיפול בכל המקומות בעולם, הוא מתן סטרואידים מוקדם ככל האפשר. ככל שנותנים את התרופה מוקדם יותר, יש יותר סיכויים להחזרת השמיעה לגמרי, או באופן חלקי. כמו כן, מתן סטרואידים יכול למנוע החמרה".

מקופת חולים מכבי נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מצער. קיבלנו את כתב התביעה, אנו לומדים את פרטיו ונמסור התייחסות מפורטת בבית המשפט".

תביעות נוספות נגד קופות החולים:
”כללית” תפצה חולה סכרת שרגלו נקטעה בשל רשלנות
חולת סוכרת: קופת החולים מכרה אינסולין פג תוקף

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully