וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-18 שנות חטיפה ואונס - לראש טבלת רבי המכר

הקוראים חוטפים מאמזון את ספרה האוטוביוגרפי של ג'ייסי דוגארד, בו היא מתארת את חייה בצריף של פיליפ גארידו שחטף אותה בגיל 11, ואת לידת שתי בנותיו: "עם השנים, התרגלתי לדברים"

בראש טבלת רבי המכר של אתר המכירות המקוונות "אמזון" התמקם שלשום (שלישי) ספר יוצר דופן, שיצא לאור רק כמה שעות קודם: ספרה האוטוביוגרפי של ג'ייסי דוגארד, שהתפרסמה לפני שנתיים כששוחררה מידי החוטף שהחזיק בה במשך 18 שנה כשפחת מין, לו אף ילדה שתי בנות. למעשה, הספר נמצא ברשימת רבי המכר כבר 11 יום - שכן רבים הזמינו אותו עוד לפני שיצא.

בספר, הנקרא "חיים גנובים" (A Stolen Life), מתארת דוגארד, שהייתה בת 11 כשנחטפה, את בדידותה בשבי ואת תלותה בחוטף פיליפ גארידו ובאשתו ננסי. כמו כן, מתארת דוגארד בספר, בפרטי פרטים, כמה מהמקרים בהם גארידו אנס אותה.

דוגארד, כיום בת 31, נחטפה ליד ביתה בלייק טאהו שבקליפורניה ב-1991, כשהלכה לתחנת האוטובוס בדרך לבית הספר. במשך 18 שנה החזיק אותה גארידו שבויה, בצריפים ואוהלים בחצר ביתו בעיירה אנטיוק בקליפורניה. עם השנים הצטרפו אליה גם שתי הבנות שילדה לו - כיום בנות 16 ו-13 - להן סיפרו כל השנים כי אמם היא אחותם הגדולה.

הראיון עם דוגארד שבר שיאי צפייה

בספר משחזרת דוגארד כמה מרגעי המפתח במהלך שנות שביה. היא מתארת את חייה לפרטיהם, וחוזרת בין היתר ליום החטיפה, כמו גם ללידת שתי הבנות. "הייתי חיה בעולם משלי", כתבה בין היתר. "התעללות פיזית היה הדבר היחיד שהכרתי". בין היתר, היא מתארת כיצד היה גארידו קושר אותה ו"משחק" מיני פנטזיות מיניות יחד עמה. לדבריה, הוא נהג לקחת סמי מרץ כדי "לשפר את ביצועיו" ולהאריך אותם, אך לאחר רבות מהפעמים שאנס אותה, נהג להתחנן בפניה שתסלח לו. "עם השנים, התרגלתי לכל מיני דברים".

דיאן סוייר מראיינת את ג'ייסי דוגארד לרשת ABC. רויטרס
דוגארד/רויטרס

לצורך קידום הספר, הופיע דוגרד השבוע בתקשורת לראשונה מאז שחרורה, בראיון שהעניקה לדיאן סוייר ברשת ABC, ושודר ביום ראשון (צפו בקטעים מהראיון). בין היתר, תיארה בראיןו בדמעות את לידת בתה הראשונה. "היא יצאה, ואז ראיתי אותה. היא הייתה יפהפייה", נזכרה. "הרגשתי שאני כבר לא לבד יותר. היה לי משהו שהוא שלי". עוד הסבירה בראיון, כי היא התרגלה "לכבות מתג" במוחה, כדי לשרוד בחיים את השבי. הראיון עם דוגארד היה תוכנית האקטואליה הנצפית ביותר בארה"ב בחודשי הקיץ מאז שנת 2004.

גארידו, שנעצר לאחר מציאתה של דוגארד באוגוסט 2009, מרצה כיום 431 שנות מאסר שנגזרו עליו עם סיום משפטו לפני חודש, בעקבות הרשעתו ב-14 סעיפי חטיפה ותקיפה מינת. אשתו ננסי, שהורשעה בסיוע לו, מרצה עונש של 36 שנות מאסר. דוגארד קיבלה לאחר שחרורה פיצויים בסך 20 מיליון דולרים ממדינת קליפורניה, שהכירה במחדליה הרבים בפרשה לאחר שהתברר כי הרשויות "פיספסו" כמה וכמה הזדמנויות לאתר אותה במהלך השנים.

(עדכון ראשון: 20:55, 13.07.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully