וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: "החשוד בדריסת הזוג קריאף - אינו שור מועד"

איילה חננאל

13.7.2011 / 13:51

נציג המשטרה לא סיפק הסבר מדוע טרם נחקרה עדת ראייה לתאונה שבה נהרגו בני הזוג שני וחי-זיזי קריאף. השופט הורה לשחרר את החשוד בדריסה למעצר בית: "לחובתו עבירות מינוריות"

בית משפט השלום בראשון לציון החליט בצהריים (רביעי) לשחרר למעצר בית מלא את רוני לוי, החשוד שדרס לפני שבוע וחצי את בני הזוג שני וחי-זיזי קריאף סמוך למחלף יבנה ונמלט עם משאיתו מהמקום. נציג המשטרה בדיון ביקש להאריך את מעצרו של לוי בשישה ימים, אולם בית המשפט קבע כי אין עילה להשאירו במעצר. בעקבות הודעת המשטרה על כוונתה לערער על ההחלטה, הורה השופט רפי ארניה לבצע את השחרור בשעה 15:00.

לוי הפקיד ערבויות בסכום כולל של 350 אלף שקלים ונאסר עליו לצאת מהארץ למשך 180 ימים. במהלך הדיון טען פרקליטו של לוי, עו"ד מנחם רובינשטיין, כי "בדיון קודם, סבר בית המשפט המחוזי כי ניתן לבצע את פעולות החקירה בזמן קצר יותר והגענו היום לכאן כשאין פה הצהרת תובע ולא כתב אישום. אנחנו עוסקים כאן באדם שהתברר עד כה שהוא איש נורמטיבי לחלוטין, לא עבריין וגם לא עבריין תנועה".

עוד עלה בדיון כי המשטרה נדרשה בין היתר לבצע חקירה של עדה לתאונה, אולם העדה טרם נחקרה. "דיברנו עם הבן שלה", ציין נציג המשטרה בדיון, רס"מ ברק יצחק, אך לא ידע להסביר מדוע העדה לא נחקרה. רס"מ יצחק הוסיף כי ישנן פעולות חקירה נוספות שיש לבצע. השופט רפי ארניה קיבל את טענתו של עו"ד רובינשטיין והורה לשחרר את הנהג הדורס למעצר בית. בהחלטתו ציין השופט כי "אין ספק שהתוצאות של תאונה זו הינן קטלניות ומחרידות, הלב דואב למראה המנוחים אשר נקטפו בדמי ימיהם ואולם המדובר בעבירת גרימת מוות ברשלנות".

השופט ארניה הוסיף כי "אין המדובר במי שעלה על רכב כשהוא שיכור או שביצע את הדריסה כשהוא עסוק בטלפון הסלולרי שלו. גם אין המדובר בנהג שהוא 'שור מועד'. לחובתו של החשוד עבירות תעבורה מינוריות ביותר ואין לו שום עבר פלילי כלשהו. אין ספק כי היעדר הסיוע לאחר הפגיעה ולאחר שהחשוד חזה בתוצאות התאונה, הינו מעשה האסור בתכלית האיסור, ואולם בנסיבות העניין השאלה הנשאלת היא האם די בכך כדי להצדיק מעצר. בנסיבות אלה ועל אף תוצאותיה החמורות של התאונה, הרי שהחוק איננו מאפשר את המשך החזקתו של החשוד במעצר".

דריסת בני הזוג קריאף - הכותרות האחרונות:

המשטרה: החשוד בדריסת הזוג קריאף דיווח שדרס סוס
החשוד שדרס למוות ונמלט שיחזר - ופרץ בבכי
אב ההרוג בתאונה: "שהנהג יישב כל החיים במאסר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully