וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 יום לעיצומי הרופאים: "לממשלה לא אכפת"

יו"ר ההסתדרות הרפואית אומר כי הוא אופטימי לגבי הסכם אולם הוא מצר על כך "שהממשלה מעכבת אותו". היום יפעלו כל בתי החולים בארץ במתכונת שבת ומרפאות החוץ יהיו סגורות

עיצומי הרופאים נכנסו ליומם ה-100 והיום (רביעי) יעבדו כל בתי החולים בארץ במתכונת שבת. במסגרת העיצומים, יבוצעו ניתוחים דחופים בלבד, במחלקות האשפוז יעבוד צוות מצומצם, מרפאות החוץ, היחידות לאשפוז יום והמכונים לא יפעלו. עם זאת, קופות החולים, שבמהלך מאבק הרופאים השתתפו לא פעם בעיצומים, יפעלו היום כרגיל. מחר ישובו הרופאים לעבודה סדירה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, סיכם את 100 ימי השביתה בראיון לוואלה! חדשות. "למעשה אלו 115 יום מאז שהכרזנו על סכסוך העבודה, כעבור שבועיים התחלנו את הסכסוך. חשבתי שזה יהיה ארוך אבל לא תיארתי לעצמי חשבתי שזה יהיה כל כך ארוך. הרי כולנו יודעים שבסופו של דבר יהיה הסכם וחבל מאד שהאוצר סוחב את הרופאים, את החולים ואת המערכת הציבורית".

בתחילת החודש החריפו הרופאים את צעדיהם ולאחר שבוע בלבד בו פעלו הרופאים על פי "הספר"- כלומר הפסיקו לעבוד רק כשהייתה חריגה מהתקנים וההסכמים הקיבוציים, בהסתדרות הרופאים הסכימו לבקשת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה לשנות את מתכונת השביתה. כל יום השבוע מושבת חלק אחר במערכת הבריאות הציבורית. "החשש הוא שבתי החולים הציבוריים יקרסו", הסבירה נשיאת בית הדין הארצי לענייני עבודה, השופטת נילי ארד, ולכן ביקשה לשנות את מתכונת השביתה.

התפתחויות אחרונות במאבק הרופאים:
המאבק מסלים: "בתי חולים ייסגרו באמצע יולי"
לקראת החרפת מאבק הרופאים: ניסיון אחרון לפשרה
פיצוץ במו"מ עם הרופאים: "פועלים מאחורי גבנו"

יש כבר מתווה די מוסכם, הוויכוח הוא על המשאבים

"אנחנו מנסים שוב ושוב כרופאים אחראיים למזער את הפגיעה בחולים ולכן נעתרנו להצעת הנשיאה. על מה הוויכוח בעצם? על משאבים - גם האוצר וגם אנחנו מסכימים בפה מלא שיש בעיות, עכשיו נותרה השאלה כמה כסף להשקיע. על נושאים רבים אין מחלוקת ואפילו יש מתווה פחות או יותר מוסכם. חבל שהאוצר מתעכב ופוגע אנושות בחולים ובמערכת הציבורית".

ד"ר אידלמן לא חוסך בביקורת על סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה). לדבריו, הוא לא עושה די כדי לסיים את השביתה הזו. "רופאים מצפים מסגן השר שאחראי על המערכת להיות פעיל בקירוב לבבות וסוף הסכסוך והוא לא עושה די בעניין", אמר, "תעשה בדיקה פשוטה ותראה מה הוא עשה למען הרופאים ולמען סיום השביתה".

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, אמר כי "השביתה פוגעת בתדמית של המערכת הרפואה הציבורית". אידלמן מסכים: "השביתה פוגעת במערכת הציבורית הרפואית אבל ביוזמתם של פקידי האוצר והממשלה. גורמים בממשלה אומרים לנו 'שהשביתה תימשך עוד 100 ימים'. אין מאבקים חינם אבל יש לנו אהדה בציבור ואנחנו עושים כל מאמץ לא לפגוע. אני אופטימי ומאמין שבסוף יהיה הסכם - פשוט חבל לי שפקידי ממשלה מותחים את זה".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully