וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת החרפת מאבק הרופאים: ניסיון אחרון לפשרה

אריאל נוי

30.6.2011 / 12:22

הרופאים מאיימים כי אם לא יתקדמו במו"מ, יחריפו את השביתה ויעבדו רק לפי התקנים הקיימים. המשמעות: לא יהיו רופאים בבתי החולים אחרי 16:00. בית הדין לעבודה ידון היום בהמשך הצעדים

לאחר עשרה חודשי משא ומתן בין ההסתדרות הרפואית לבין משרד האוצר, ייפגשו היום (חמישי) שני הצדדים בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, שיחליט אם לאפשר את המשך שביתת הרופאים או למנוע אותה בצו. הדיון ייערך בעקבות פניית האוצר בשם המדינה לבית הדין הארצי לעבודה, בבקשה לחייב את ההסתדרות הרפואית להפסיק באופן מידי את העיצומים וההשבתות בהם היא נוקטת וצפויה להחריף.

הרופאים מאיימים מזה כחודש וחצי, כי אם המשא ומתן לא יתקדם, הם יחריפו את צעדי המחאה במסגרת מאבקם להצלת מערכת הבריאות, והחל מחודש יולי יעבדו רק בהתאם לתקנים הקיימים בבתי החולים ולא מעבר לכן.

במסגרת התקנים הקיימים, המתמחים לא יבצעו יותר משש תורנויות בחודש. לאחר שמתמחה יסיים את התורנות שלו ויעביר את המחלקה למשמרת הבוקר ויילך הביתה. לאחר מיצוי שש תורנויות לכל מתמחה במחלקה, לא ישובצו יותר תורנים ועל כן, משלב מסויים בחודש, לא יהיו תורנים במחלקות האשפוז ובחדרי הניתוח לאחר השעה 16:00 ומנהלי בתי החולים והמדינה ייאלצו למצוא פתרון למחסור שייוצר אחרי השעה הזו. כמו כן, מומחים לא ישובצו לתורנויות כלל, מלבד בחדרי הלידה. גם בקופת החולים הכללית הרופאים לא ייתנו שירותים מעבר לשעות העבודה המוגדרות.

התפתחויות אחרונות במאבק הרופאים:
פיצוץ במו"מ עם הרופאים: "פועלים מאחורי גבנו"
בית הדין לאוצר: "שביתת הרופאים לגיטימית"
77% מהציבור תומך במאבק הרופאים

הפגנת הרופאים בחניון רידינג במחאה על תנאי העסקתם, מאי 2011. נמרוד סונדרס
הפגנת הרופאים בתל אביב בחודש שעבר/נמרוד סונדרס

מהאוצר נמסר כי הפנייה לבית הדין הארצי לעבודה נעשתה לאחר שבועות של דיונים אינטנסיביים בין הצדדים שהתקיימו בחסות בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, ולאחר חודשים ארוכים בהם נעשו ניסיונות רבים, לטענתם, מצד הממשלה להגיע להסכמות עם ההסתדרות הרפואית לפתרון הבעיות במערכת הבריאות ובראשן הקלת עומס העבודה על המתמחים, תגבור הפריפריה והמקצועות במצוקה.

בהסתדרות הרפואית לעומת זאת, הביעו תמיהה כי על אף שהרופאים התריעו כבר לפני כחודש וחצי על כוונתם לעבוד על פי התקינה הקיימת, האוצר והמעסיקים לא עשו שום מאמץ להיערך לכך מבעוד מועד ולנהל משא ומתן ענייני שיביא לסיום המשבר.

ד"ר לאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית אמר כי "אנו מנהלים מאבק עיקש להצלת מערכת הבריאות הציבורית, נהגנו ברגישות ובאחריות רבה מתוך דאגה למטופלינו. התאכזבנו מהתנהלות האוצר, שמסרב להגיע להסכם שיביא לרפורמה במערכת הבריאות. עכשיו כולם יראו מה יקרה אם נעבוד לפי התקינה שהמדינה תקננה. לצערנו, אם לא ננקוט בצעד זה היום ונראה למקבלי ההחלטות מה קורה כשאין מספיק רופאים ותקנים, נמצא את עצמנו במציאות כזו בכל מקרה בעתיד".

מהאוצר מסרו כי "המדינה מערערת בפנייתה על קביעת בית הדין האזורי לעבודה השוללת בוררות בשלב הזה של המשא ומתן כדרך לפתרון הסכסוך וזאת, על מנת למנוע את המשך הפגיעה בציבור. כמו כן, מבקשת המדינה את סיוע בית הדין לפתרון הסכסוך מבלי שהציבור ימשיך וייפגע".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully