וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "ארה"ב צריכה להבין שישראל לא מעל החוק"

ניר יהב

13.7.2011 / 8:10

הפלסטינים מאשימים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בהכשלת פגישת הקוורטט שהתקיימה ביום שני. ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני טוען שסירובו של נתניהו להסכים למדינה פלסטינית בגבולות 67'

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר היום (רביעי) כי הסיבה שבגללה חברי הקוורטט לא פרסמו הודעה בתום פגישתם היא סירובו של נתניהו למדינה בגבולות 67'. "הסיבה לכישלון הישיבה היא סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להסכים להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 4 ביוני 67' ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות ובכך להמשיך ליצור עובדות בשטח", אמר לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' היוצא לאור בלונדון, "על ארה"ב להפסיק לשתף פעולה עם ממשלת ישראל כממשלה הנמצאת מעל החוק".

עוד על פגישת הקוורטט:
הקוורטט יתכנס לדיון נוסף על המזרח התיכון
גם הקוורטט מיואש? הפגישה הסתיימה ללא הצהרה
"הקוורטט עשוי לתמוך בעצמאות הפלסטינית"

"למרות שלא עודכנו רשמית במה שקרה בתוך ישיבת הקוורטט, ברור שהיו שם שתי עמדות מנוגדות זו לזו", ציין, "אחת הוצגה על ידי האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם. והשנייה על ידי ארה"ב בלבד". עריקאת הבהיר כי ההנהגה הפלסטינית אמנם לא קיבלה שום עדכון בנושא הזה והיא ממתינה להודעה רשמית. עוד קרא לארה"ב "לבחון מחדש את עמדתה בכל הנוגע לפנייתנו לאו"ם כדי להשיג חברות מלאה למדינת פלסטין במוסדות האו"ם".

ביום שני הסתיימה בוושינגטון פגישת נציגי מדינות הקוורטט שעסקה במצב במזרח התיכון, ללא תוצאות. נציגי רוסיה, ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם סיימו את ארוחת הערב בת השעתיים ללא הצהרה רשמית, מכיוון שלטענתם, עדיין קיימים פערים רבים בין ישראל לפלסטינים בכל הנוגע לתהליך השלום. הקבוצה צפויה להיפגש שוב בניסיון למנוע הכרזה פלסטינית חד צדדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully