וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי: הנשק שבידי חיזבאללה - שורש הסכסוך בלבנון

ניר יהב

12.7.2011 / 0:05

בנו של רה"מ לשעבר רפיק חרירי אמר כי רוצחי אביו מנסים לחסל גם אותו. לדבריו, מזכ"ל חיזבאללה, נסראללה, לא יצליח להימלט מכתב האישום נגד אנשיו "גם אם יקיים 300 מסיבות עיתונאים"

על רקע הגשת כתבי האישום נגד חיזבאללה בפרשת חיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי, אמר אמש(שלישי) בנו של חרירי וראש ממשלת לבנון לשעבר, סעד חרירי, כי לא תושג יציבות בלבנון "בלי שיושג צדק". הוא קרא לאנשי חיזבאללה לשים את עצמם במקומו ותהה האם גם הם, כמוהו, לא רוצים לדעת את האמת מאחורי חיסולו של עימאד מורנייה, כפי שהוא רוצה לדעת את האמת מאחורי חיסול אביו.

לדבריו חרירי, מאגרי הנשק של הארגון "נמצאים בשורש הסכסוך בלבנון". בראיון לטלוויזיה הלבנונית, הוא אמר כי מאז שנת 2005 מאיימים על חייו: "מי שחיסל את רפיק חרירי, מנסה גם לחסל את סעד חרירי". הוא לעג למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, המנסה להשפיע על דעת הקהל בעניין כתבי האישום שהוגשו נגד ארבעה מפעילי ארגונו, ואמר: "אפילו אם נסראללה יקיים 300 מסיבות עיתונאים, הוא לא יצליח לשנות דבר בכתבי האישום. יש נאשמים ועליהם לעמוד בפני בית הדין. נסראללה אמר שהם לא יגיעו לבית המשפט. לו הייתי ראש הממשלה, היינו תופסים אותם ומסגירים אותם לבית המשפט".

עוד על חקירת רצח חרירי:
דיווח: 5 פעילי חיזבאללה יואשמו ברצח חרירי
סעד חרירי על הגשת כתבי האישום: "רגע היסטורי"
נסראללה מאשים: חוקרי רצח חרירי קשורים לישראל

הוכחות שישראל מעורבת

המשטרה הבינלאומית, האינטרפול, הוציאה השבוע צווי מעצר בינלאומיים נגד ארבעה פעילי חיזבאללה הנאשמים ברצח ראש הממשלה לשעבר חרירי ב-2005. זאת לאחר שבית הדין הבינלאומי שחקר את הרצח הגיש בסוף החודש שעבר את כתבי האישום בפרשה לתובע הכללי של לבנון.

מזכ"ל חיזבאללה לעומת זאת האשים השבוע את ישראל במעורבות ברצח. לדברי נסראללה, "הצענו לבית הדין לפני שנה לבחון את המעורבות של ישראל בחיסולו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי. הצענו לו הוכחות לכך. אולם למרבה הצער בית הדין הבינלאומי לא הביע שום עניין בכך". נסראללה גם האשים את חוקרי הרצח בקשרים עם ישראל והציג במהלך נאומו פירוט של ציוד שהועבר לבית הדין, עליו חתום לטענתו המכס הישראלי.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully