וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוז בסין קורא תיגר על "מדיניות הילד האחד"

הרשויות במחוז גואנגדונג הדרומי מודות כי המדיניות הקיימת מהווה בעיה כלכלית, והציעו פיילוט, במסגרתו כל הורה שהוא בן יחיד יורשה ללדת ילד שני. האם התכנית תורחב לשאר המדינה?

בסין כבר לא נרתעים מדיון בצמצום הפיקוח על הילודה, יותר מ-30 שנה אחרי החלת מדיניות של "ילד אחד בלבד" לכל זוג הורים. מחוז גואנגדונג שבדרום המדינה מוביל בימים אלה תכנית פיילוט, שתאפשר לזוגות צעירים ללדת עד שני ילדים. זאת, מכיוון שהרשויות המקומיות במחוז מודאגות מהזדקנות האוכלוסייה. "הדבר מהווה בעיה חמורה, ומשפיע על החברה שלנו ועל ההתפתחות הכלכלית", אמר זנג פנג, ראש מינהל האוכלוסין בממשל המקומי.

תלמידים מציינים את "יום הילד" בכיכר טיאננמן בבייג'ינג, בירת סין. Vincent Thian, AP
תלמידים מציינים את "יום הילד" בכיכר טיאננמן בבייג'ינג, בירת סין/AP, Vincent Thian

בראיון לעיתון "Southern Metropolis News", אמר זנג כי במחוז גואנגדונג מתגוררים 104 מיליון בני אדם, לפי מפקד האוכלוסין האחרון שנערך בו. לדבריו, הממשל המקומי לא יעודד משפחות להוליד ילד שני. עם זאת, במסגרת הפיילוט החדש הפקידים לא יאכפו את מדיניות פיקוח הילודה כלפי ההורים שיולידו ילד נוסף, תחת המגבלות והתקנות המוצעות.

לפי המיזם המוצע בגואנגדונג, בני זוג המתגוררים ברחבי המחוז יורשו ללדת ילד שני אם אחד מהם הוא בן יחיד או בת יחידה. בשאר המחוזות בסין, מותר לזוגות ללדת ילד נוסף רק אם שני ההורים הם ילדים יחידים. יוצאי דופן אחרים הם חברי מיעוטים אתניים, ותושבים באזורים כפריים שלהם בת אחת בלבד. עדיין לא ברור איך תתקבל התכנית ומה יהיו השלכותיה הדמוגרפיות, והאם היא תעורר תגובה במחוזות האחרים בסין בדרישה לקיימה גם בשאר המדינה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ילד משחק בכיכר טיאננמן בבייג'ינג, בירת סין. Ng Han Guan, AP
תושבי גואנגדונג שאחד מהם הוא בן יחיד להוריו יורשו ללדת ילד שני/AP, Ng Han Guan

אוכלוסיית סין מונה כיום כ-1.34 מיליארד בני אדם. מבקריה של הגבלת הילודה טוענים כי מדובר במדיניות דרקונית, וכי קצב גידול האוכלוסייה כבר הואט ממילא בעת שיושמו התקנות ב-1979. ביחס לטענות לפיהן הילדים היחידים במשפחות הסיניות זוכים ל"יחס מלכים", אומרים מבקרי השיטה כי הילדים דווקא נתונים לפינוק יתר ולניתוק מחבריהם.

עוד נטען כי תשומת הלב היתרה המופנית לילדים בסין מצד בני המשפחה המתגוררים עמם גורמת ליחס קשוח מדי אליהם, וכי דורשים מהם משמעת רבה מדי. אחרים טוענים כי המדיניות מביאה להפלות רבות ולחוסר איזון בין המינים, שכן משפחות רבות מעדיפות ללדת בנים מאשר בנות. הזדקנות האוכלוסיה גם משפיעה על שוק העבודה: חוזים כי מספר האזרחים בגיל העבודה צפוי לרדת בכ-10 מיליונים בכל שנה אחרי 2025, ומספר הצעירים בגילאים 20 עד 24 ייפול בכרבע במהלך העשור הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully