וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הקואליציה בשרי העצמאות: הקפאת כספים למשרדיהם

פנחס וולף

12.7.2011 / 20:27

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, הורה להגיש רוויזיה בהצבעות על העברות כספים למשרדים שבראשם עומדים שרי מפלגת עצמאות, במחאה על שנעדרו מההצבעה על חוק החרם במליאת הכנסת

נקמת הקואליציה בסיעת "עצמאות" על מרידתה בקואליציה אמש בעת ההצבעה על "חוק החרם": לוואלה! חדשות נודע כי היום (שלישי) יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, הורה לראש מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ ציון פיניאן (ליכוד), להגיש רוויזיה בהצבעות על העברות כספים למשרדים שבראשם עומדים שרי מפלגת עצמאות.

העברת כספים מאגף לאגף במשרדי הממשלה השונים היא בדרך כלל פעולה טכנית המאושרת כמעט אוטומטית בידי חברי ועדת הכספים של הכנסת. עם זאת, חברי הוועדה יכולים להשתמש בהעברות הכספים כ"שוט" כלפי שרים הפועלים לדעתם שלא כראוי, וכך להקשות על פעולות משרדיהם. בעבר חברי הוועדה מימין השתמשו ב"שוט" זה מספר פעמים כלפי משרד הביטחון בשל התנהלות שר הביטחון אהוד ברק בנושאים שחשובים להם.

הפעם המאבק הוא נגד שלושה מארבעת משרדי שרי עצמאות: הביטחון, הגנת העורף והתמ"ת. בעקבות הרוויזיה של הקואליציה, אף שקל לא הועבר למשרדים הללו. על משרד החקלאות לא הוטלו הסנקציות רק משום שלא היתה בקשה להעברת כספים מצד המשרד. לדברי אלקין, אילו היו העברות כספים מיועדות גם למשרד זה, דינו היה כדין שלושת המשרדים האחרים.

"האקט שנקטנו בו הוא איתות למפלגת עצמאות", אמר אלקין בשיחה עם וואלה! חדשות. "אני מקווה שנמצא דרך ליישב את העניין. בלי קשר לאופי של החוק ולחשיבותו, לא מקובל עלי שסיעה נוהגת בניגוד להחלטת הנהלת הקואליציה. הכנסת זו מערכת הדדית שכולם תלויים בכולם. כשרוצים הגנה מהקואליציה שתעביר העברות כספיות, אי אפשר לדרוש ממנה זאת, כאשר ערב לפני כן אותה סיעה הפרה משמעת קואליציונית".

עוד בנושא:
חוק החרם עבר בכנסת
ח"כים חגגו את החוק בחתונה

אלקין טען כי, "אני לא מחפש נקמות. אם נגיע להבנות שזה לא הולך לחזור על עצמו, העניין יוסדר. לכל מפלגה, 'החזיר שלה', הדברים שהיא נאלצת להצביע עבורם למרות הקושי שלה. גם אני נאלץ להצביע לא פעם בניגוד למה שאני חושב". לדבריו, ייתכן שיבקש להיפגש עם כל הסיעה כדי להבהיר להם את חומרת העניין מבחינתו.

גורמים בקואליציה סיפרו היום לוואלה! חדשות כי כל סיעות הקואליציה הביעו זעם על התנהלות סיעת עצמאות. "למה להם מותר להעדר ולנו אסור", אמרו בזעם. "אפילו חברי הכנסת של ש"ס הלכו מאוחר לחתונת בנו של חברם לסיעה, ניסים זאב, כדי להשתתף בהצבעה. ועינת וילף אף הגדילה לעשות ועלתה על הדוכן לתקוף את החוק".

ח"כ וילף לא התרגשה מהאקט של אלקין. "קיבלנו את ההחלטה מתוך ידיעה שההחלטה לא תעבור בשתיקה", הסבירה. "לא נראה לי שהסנקציות של אי העברת הכספים יחזיקו מעמד. מדובר בקצת הפגנת שרירים, זה הכל". בתשובה לשאלה כיצד יישרו את ההדורים ויפצו את הקואליציה אמרה וילף כי, "אנחנו מרגישים שצריך לפצות אותנו על כמות הצפרדעים שמאכילים אותנו. כל עוד יניחו חוקים בלתי סבירים נצצביע נגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully