וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לבכיר בחדרה שהורשע בעבירת מין

קובי מנדל

12.7.2011 / 19:38

היום הותר לפרסום כי סמי לוי, לשעבר ממלא-מקום ראש העיר חדרה, הורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים ובניסיון תקיפה ובעילה אסורה. בנוסף, הטיל עליו בית המשפט קלון ומאסר על תנאי

ממלא מקום ראש עיריית חדרה לשעבר, שמואל (סמי) לוי, הורשע לפני כשבוע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח משרה וניסיון תקיפה. כמו כן, הוא הורשע בעבירת מין שאינה אונס, אך על נסיבותיה יש צו איסור פרסום. בית המשפט המחוזי בחיפה התיר היום (שלישי) לפרסום את עובדת הרשעתו, בעקבות עתירה שהגיש "מגזין זיכרון יעקב".

העונש עליו סוכם בין הצדדים הוא שישה חודשי מאסר בניכוי 30 ימי מעצר, שירוצו במסגרת עבודות שירות - וכן מאסר על תנאי והטלת קלון בעבירות בהן הורשע הנאשם. הפרקליטות מבקשת להורות ללוי לשלם למתלוננות נגדו פיצוי כספי, אך עורך דינו מתנגד לכך. השופט רון שפירא לא התיר לפרסם את עובדות כתב האישום המתוקן, ויתר הפרטים שנאסרו לפרסום בצו הפרסום המקורי יישארו על כנם.

בין היתר ציין השופט כי "אין ספק כי בשל תפקידו הציבורי של הנאשם בעת שביצע את העבירות שבהן הורשע, גם אם איננו מתכוון לחזור ולמלא תפקידים ציבוריים בעתיד, קיימים אינטרסים של פומביות הדיון ושל זכות הציבור לדעת". הוא הוסיף כי "אינטרסים אלה מתחזקים במיוחד לאחר שהנאשם הורשע, אך יש לאזנם אל מול אינטרס ההגנה על הפרטיות של המתלוננות וכן של ילדיו הקטינים של הנאשם, שגם הם ראויים להגנה".

עוד באותו נושא:
בכיר עיריית חדרה לשעבר מתעקש: "לא אנסתי"
אישום: בכיר לשעבר בעיריית חדרה אנס ולקח שוחד

ביה"מ הבהיר: הנאשם לא הורשע באונס

בנוסף, דחה היום השופט שפירא את בקשת הנאשם לעיכוב ביצוע העונש, אך הוסיף במסגרת ההחלטה הבהרה כי "עבירת המין בה הורשע הנאשם היא עבירה של בעילה אסורה בהסכמה. עבירה זו לא נעברה תוך אלימות, ועבירת האלימות שיוחסה לו קשורה למעשה אחר". עוד הבהיר השופט כי "העבירה בוצעה באישה בוגרת, אשר אינה עובדת אצל הנאשם בעת האחרונה. מדובר במעשה שאירע לפני כשש שנים". בהתאם, קבע השופט, כי "יש להוסיף את ההבהרות הנ"ל לכל פרסום שייעשה בהחלטה"

לאחר ששוחרר למעצר בית לכפני כחודש, אמר לוי לוואלה! חדשות כי "לצערי העניין נמצא תחת צו איסור פרסום גורף. אני רק יכול להגיד שכשיתבררו הפרטים יבינו כולם שלמעט אי הבנה קטנה, אין פה דבר וחצי דבר. אם חיים רמון חזר להיות משנה לראש הממשלה, אז אני יכול להיות ראש ממשלה".

כתב האישום נגד לוי הוגש בסוף חודש פברואר האחרון בגין עבירות של אינוס, מעשה מגונה, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין הילה כץ מפרקליטות מחוז חיפה, המעשים בוצעו בין השנים 2004-2005. לוי נאשם, בין השאר, שהזמין את המתלוננת למשרדו, נעל את דלת המשרד, נשען על הדלת ומשך אותה אליו, למרות מחאותיה. לוי נאשם שהצמיד אליו את המתלוננת כשהוא עומד מאחוריה, ופתח את רוכסן חצאיתה. היא ניסתה לסגור את הרוכסן, אך לא הצליחה, והוא הוריד את חצאיתה, ואנס אותה בכוח. כמו כן, ייחס לו כתב האישום עבירת אונס נוספת של אותה מתלוננת בנובמבר 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully