וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון: "'מיידוף החרדי' - למעצר בית"

גלעד גרוסמן

12.7.2011 / 16:15

השופט סלים ג'ובראן קבע כי העסקן החרדי משה זוסמן שמואשם בהונאה במיליוני שקלים, יוכל להשתחרר למעצר בית. השופט קיבל טענה לפיה "מיידוף החרדי" החל להחזיר כסף למתלוננים

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את הערעור של הפרקליטות על ההחלטה לשחרר למעצר בית את משה זוסמן, מי שזכה לכינוי "מיידוף החרדי". השופט סלים ג'ובראן קיבל את טענת פרקליטיו של זוסמן, לפיה העובדה שהחל בהחזרת כספים למתלוננים, מלמדת על הבעת חרטה מצדו ואולי אף על ניסיון לתקן את העוול שגרם.

לפני כחודשיים הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד זוסמן, בן 32 מבני ברק, בגין 11 אישומים בעבירות של מרמה, זיוף, שימוש במסמך מזויף ועבירות לפי חוק המחשבים. לפי כתב האישום, זוסמן הציג את עצמו בפני בני משפחתו, חבריו ומכריו כמי שעוסק בהשקעות במט"ח ובסחורות, ובאמצעות הבטחות שווא שכנע אותם למסור לו סכום כולל של כ-1.8 מיליון שקלים, 2.3 מיליון דולרים ו-100,000 אירו, במהלך תקופה של מספר חודשים בלבד.

לטענת הפרקליטות, את הכסף הוא שלשל לכיסו ולא השקיע אותו כמובטח עבור המתלוננים. לאחר שהחלו להתעורר חשדות נגדו, נמלט זוסמן לדרום אמריקה. בשלב מסוים הוא הגיע לארה"ב, ובעקבות זאת החלו הליכי הסגרתו לישראל.
עם הגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את וסמן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו והבקשה התקבלה. אולם, זוסמן ערער לבית המשפט העליון על ההחלטה, ושם נקבע כי יש לשקול חלופת מעצר. תסקיר שירות המבחן קבע כי ניתן לשחרר את זוסמן למעצר בית, והוא שוחרר שלשום.

הפרקליטות ערערה על ההחלטה, בין השאר בטענה כי יש חשש שזוסמן ינסה להימלט מהדין, ויעזוב את הארץ כפי שעשה בעבר. מנגד, פרקליטיו, עורכי הדין אבי לביא וחיה ציון ממשרדו של אלי כהן, טענו כי העובדה שהביע חרטה על מעשיו והחל להחזיר את הכספים למתלוננים מפחיתה באופן משמעותי ממסוכנותו. עוד נטען, כי זוסמן עזב את הארץ עוד לפני שהחלה החקירה נגדו, בעקבות איומים על חייו ועל חיי משפחתו מצד נושיו. כעת, טענו, הוא גיבש פשרה עם המתלוננים על החזרת הכסף.

השופט ג'ובראן קיבל את טענות ההגנה, אולם קבע כי יש להעלות את סכום הערבות שעל זוסמן להפקיד ל-200 אלף שקלים. עד להפקדת הסכום הוא יישאר במעצר.

עוד בנושא הונאה:

ארה"ב: עונשי מאסר כבדים לישראלים שהונו קשישים
אישום: "המציאו 'מדבקת פלא' והונו במיליונים"
הנאשם בהונאת שליט "ניצל מי שחרב עליו עולמו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully