וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עונשי מאסר כבדים לישראלים שהונו קשישים

גלעד גרוסמן

1.7.2011 / 11:48

3 חודשים לאחר שהורשעו בהונאת קשישים אמריקאים בגובה של כשני מיליון דולרים, גזר בימ"ש בניו יורק על שישה ישראלים עונשים שנעים בין 33 חודשים ל-9 שנות מאסר. העונש ירוצה בישראל

פרשת "העוקץ הניגרי": בית משפט בניו יורק גזר (שישי) הלילה עונשי מאסר הנעים בין 33 חודשים ל-9 שנות מאסר על שישה ישראלים, שהורשעו בהונאה של קשישים אמריקאים בגובה של כשני מיליון דולרים. השישה - גיא ואלעד מאיו, אסי אלמקייס, ליאור אורגד, דוד ימין ומור גלנטי – הורשעו לפני כשלושה חודשים במסגרת הסדר טיעון, וירצו את מאסרם בישראל.

חברי הרשת פעלו מרמת גן, ונהגו להתקשר לקשישים בארה"ב ולספר להם שהם זכו בסכום כסף נכבד בהגרלת הלוטו. לאחר שהקשישים שוכנעו כי זכו בכסף, נאמר להם כי על מנת לקבל את סכום הזכייה עליהם להעביר סכום כסף התחלתי לכתובת שיספקו להם. רבים מהקשישים התפתו לשלוח את הכספים לידי החשודים. במאי 2008 פתח ה-FBI בחקירה בעקבות מידע שהתקבל על פעולות המרמה. המידע הועבר למשטרת ישראל אשר פתחה בחקירה ועצרה את השבעה. חשוד נוסף הצליח להימלט.

הרשויות בארה"ב ביקשו להסגיר את השבעה בחשד לביצוע עבירות של ביצוע הונאה באמצעות טלמרקטינג, עבירות שהעונש המירבי בגינן הוא 20 שנות מאסר. התיק טופל על ידי עורכות הדין טל ורנר קלינג ואיילת לוי מהמחלקה הבילאומית בפרקליטות, ובספטמבר דחה בית המשפט העליון את הערעור שלהם נגד הסגרתם.

בית המשפט גזר על גיא מאיו תשע שנות מאסר - העונש המירבי במסגרת קווי הענישה המנחים בארה"ב. אחיו אלעד נידון ל-6.5 שנות מאסר. אלמקייס נידון לשש שנות מאסר, אורגד לחמש שנות מאסר, גלנטי ל-37 חודשי מאסר ודוד ימין ל-33 חודשי מאסר, עונש הנמצא ברף הנמוך של קו הענישה המנחה.

עונשו של נאשם שביעי, יניב קלברס, טרם ניתן. "זו התוצאה הטובה ביותר שניתן היה להגיע אליה", אמרה עו"ד יהל בן עובד, שייצגה את ימין במשפטו בישראל. "הם יגיעו ארצה בקרוב לריצוי העונש, והמשפחות ממתינות לכך בציפייה רבה".

עוד בנושא:

הדיווח על ההחלטה להסגיר את הישראלים לארה"ב
"העוקץ הניגרי - תיק ההסגרה הגדול בארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully