וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשיו של שאול מופז פקדו אלפי חרדים ל"קדימה"

מוטי לוי

12.7.2011 / 14:00

האיום החדש על לבני? לוואלה! חדשות נודע כי אנשי המועמד לראשות קדימה ביצעו עבורו מפקד נרחב במגזר החרדי. אחד הפוקדים: "כל אחד יודע שחרדי לא יוכל להזדהות לעולם עם מטרות קדימה"

הכוח החרדי נגד ציפי לבני: לוואלה! חדשות נודע כי בחודשיים האחרונים פקדו אנשיו של ח"כ שאול מופז, המתמודד לראשות "קדימה", אלפי מתפקדים חרדים למפלגה. זאת באמצעות פוקדים בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ. אחד מהפוקדים, שהסכים לשוחח עם וואלה! חדשות בעילום שם, סיפר כי פקד בעצמו מאות חרדים וכי ידוע לו על פוקדים נוספים שעסקו בנושא.

מבדיקת וואלה! חדשות עולה, כי מי שהיה אחראי לצירוף המתפקדים החרדים הוא יעקב ביכלר, איש יחסי ציבור חרדי המקורב למופז במהלך השנים האחרונות. ביכלר גייס את הפוקדים באזורים החרדיים וניהל את כל המערך. בין הערים בהן גוייסו המתפקדים החדשים: ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית ועוד.

עוד באותו נושא:
ספר מתפקדי העבודה: 26 אלף חברים בבדיקה
מצנע: "רבע מטפסי המתפקדים בעבודה אינם כשרים"
מפקד העבודה יסתיים היום: "מספר המתפקדים הוכפל"

מזדהים עם מטרות התנועה?

לדברי הפוקד, לא מדובר בהתעוררות חרדית אידיאולוגית למען המפלגה, אלא "כל אחד יודע שאף בן אדם חרדי לא יזדהה, לא הזדהה ולא יכול להזדהות לעולם עם האידיאולוגיה של 'קדימה'". אחד מהמתפקדים שצורפו אישר אף הוא את הדברים וסיפר כי גם חברים שנמצאים במעגל הקרוב אליו התפקדו למפלגה. יצוין כי לפי תקנון מפלגת 'קדימה' על מי שמתפקד למפלגה להצהיר, בין היתר, "שהוא מזדהה עם מטרות התנועה" (סעיף 3).

על רקע העובדה שעל פי תקנוניהן של המפלגות הגדולות מתפקד חדש לא יכול להיות חבר בתנועה פוליטית אחרת, ועל רקע היעדר פריימריז ומתפקדים למפלגות החרדיות, הציבור החרדי מהווה בשנים האחרונות מאגר בלתי נדלה של מתפקדים למפלגות שונות. בין היתר, פורסם לפני מספר שבועות כי ח"כ עמיר פרץ (העבודה) פקד אף הוא אלפי מתפקדים חרדים למפלגתו, בעיקר מהעיר נתיבות.

יעקב ביכלר, מי שעומד, כאמור, בראש מערך הפוקדים, הודה כי פקד אלפים עבור ח"כ מופז. בתגובה מטעם ביכלר נאמר, כי "אכן פקדנו אלפים לשאול מופז היות שהוא האיש המתאים והראוי להנהיג את קדימה ואת המדינה. עשינו זאת למען עם ישראל".

מלשכתו של מופז נמסר בתגובה, כי "אנחנו מעודדים אנשים להצטרף כחברות וחברים לקדימה על מנת להוות את האלטרנטיבה היחידה לממשלת החידלון של נתניהו. ההתפקדות היא אישית, חופשית, ווולונטרית. קדימה לא עוסקת בהתפקדות מגזרית כלשהי". מקורבי ציפי לבני סירבו להתייחס לידיעה, ואמרו כי "אם הידיעה נכונה, הדברים מדברים בעד עצמם".

*בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully