וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפ' שליט לקוורטט: "תבעו שחרור מיידי של גלעד"

משפחת שליט העבירה מכתב לטוני בלייר, בו היא דורשת שיתבע הפסקתו של פשע המלחמה שבחטיפת בנם "כתנאי ראוי והכרחי העומד בפני עצמו ובוודאי לקראת כל שינוי בסטטוס הרשות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

לקראת כינוס הקוורטט היום (שני) בוושינגטון שיגרו נעם ואביבה שליט, הוריו של החייל החטוף גלעד שליט, מכתב לשליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, בו הם מבקשים שהרביעייה הבינלאומית "תתבע את שחרורו המידי של גלעד ללא תנאים או לפחות על פי ההצעה הגרמנית".

עוד כתבו הוריו של גלעד על חטיפת בנם במכתבם לבלייר כי "פשע מלחמה זה ראוי שיועלה בכל דיון של פורום הקוורטט, כולל דרישה להפסקתו המידית כתנאי ראוי והכרחי העומד בפני עצמו ובוודאי לקראת כל שינוי בסטטוס של הרשות הפלסטינית כריבון בכל שטחי הרשות הפלסטינית, כולל רצועת עזה, שם מוחזק גלעד".

עוד באותו נושא:
חמאס: "לא מדברים על גופות במסגרת עסקת שליט"
נעם שליט: "הדמיון בין גלעד לרון ארד - מצמרר"

בתוך כך הגיעו היום בני משפחת שליט לכנסת, שם דנו עם חברי סיעת קדימה במטרה לשכנעם לחתום על המכתב שהעבירה המשפחה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הקורא לשחרורו המידי של גלעד. בתום הפגישה עם חברי הסיעה, בראשם יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמר נעם שליט כי "אנחנו הצגנו את עמדתנו בפני קדימה וביקשנו מהם להצטרף למכתב לראש הממשלה. המכתב קורא לראש הממשלה להשיב את גלעד הביתה במחיר שהיום מונח על הפרק, לאחר שנים רבות שממשלות ישראל כשלו בנושא הזה".

עם צאתם מן הפגישה, הודה סבו של גלעד, צבי שליט, כי הוא מאוכזב מאוד מסירובה של יושבת ראש קדימה, ציפי לבני, לחתום על העצומה הקוראת לשחרור נכדו. שליט הפנה את כעסו גם אל ראש הממשלה ואמר כי "ראש הממשלה אחראי על כל חמש השנים מכיוון שקיבל את התפקיד מידי אולמרט והוא נתן לו להסתלק. בצעד הזה הוא לקח על עצמו את האחריות לכל חמש השנים".

לאחר מכן נועדה המשפחה עם סיעת ש"ס, במהלך הפגישה אמר יו"ר המפלגה, אלי ישי, כי "מה שישראל מסוגלת ומוכנה לעשות אף מדינה לא מוכנה לעשות, אני שותף למשאים ומתנים, עדיין זה לא הבשיל, מכמה סיבות אבל בעיקר בגלל שהחמאס לא בדיוק מוכנים. אבל יחד עם זאת אנחנו חייבים להתכנס ולהגיע לסיום הפרשה הקשה והעצובה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully