וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "לא מדברים על גופות במסגרת עסקת שליט"

ניר יהב

10.7.2011 / 0:07

בראיון לתחנת טלוויזיה המזוהה עם חמאס, אמר בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק כי עסקת שליט תבוצע תוך החלפת אסירים חיים. "אנחנו מדברים על אסירים חיים ולא אסירים שהפכו לשהידים"

לעסקת הגופות בין ישראל לפלסטינים אין קשר לעסקת שליט - כך הבהיר אמש (שבת) בכיר חמאס. בראיון לתחנת הטלוויזיה "אל-אקצא", המזוהה עם ארגון הטרור הפלסטיני, אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי "אנחנו לא מדברים על גופות במסגרת העסקה, אלא על אסירים חיים ולא על אסירים שהפכו לשהידים". עוד אמר אבו מרזוק, כי אין כל התקדמות במגעים לגיבוש העסקה לשחרורו של החייל החטוף בעזה.

המגעים לשחרור שליט - כותרות אחרונות:
משיקולי עסקת שליט: ברק הורה לעצור העברת הגופות
יוזמה בכנסת: 61 חתימות ח”כים למען שחרור שליט
אשתו של ברגותי: ”ישראל לא רוצה לשחרר את שליט”

ביום שלישי האחרון הנחה שר הביטחון, אהוד ברק, לעצור את השיח עם הפלסטינים לגבי אפשרות העברת גופות המחבלים הקבורים בישראל, זאת כדי "לבחון ולוודא שלא תידון העברת גופות שלטעמו לא נכון להעבירן משיקולי המשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט, או משיקולים אחרים", כך נמסר מלשכת ברק. כמו כן, מלשכת השר נמסר כי המהלך נעשה בתיאום עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולאחר שהתגלה כי בין הגופות נמצאות גם שתי גופות של אנשי חמאס.

ברשות הפלסטינית הופתעו מהחלטתו של ברק להקפיא את העסקה. השר הממונה על העניינים האזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח', אשר היה זה שחשף את המגעים להשלמת העסקה, סיפר לוואלה! חדשות כי לא קיבל שום הודעה רשמית בנושא. "אני מופתע מאוד מהצעד של שר הביטחון, כי ההסכם שגיבשנו היה מול המשרד שלו, אז מה קרה פתאום?", תהה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 20:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully