וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לבנון: "ישראל רגילה לקבל החלטות חד-צדדיות"

ניר יהב

11.7.2011 / 18:04

נשיא לבנון, מישל סלימאן, תוקף את החלטת ממשלת ישראל לקבוע את הגבול הימי עם לבנון באופן שנוגד לחלוטין את התפיסה הלבנונית. החלטה חד-צדדית של ישראל תהווה הפרה של החוק הבינלאומי"

נשיא לבנון, מישל סלימאן, הבהיר היום (שני) כי ארצו נחושה להגן על גבולותיה הימיים בכל אמצעי העומד לרשותה. על רקע אישורה של ממשלת ישראל אתמול את ההצעה לקבוע את הגבול הימי של ישראל עם לבנון, באופן שנוגד את התפיסה הלבנונית, ולהעבירו לאחר מכן לאו"ם, אמר סלימאן כי כל החלטה חד-צדדית שישראל תקבל בנושא הגבול הימי תהווה "הפרה של החוק הבינלאומי" וקבע כי "ישראל רגילה לעשות זאת בנושאים רבים".

"לבנון נחושה להגן על אדמתה, על גבולותיה הימיים והיבשתיים, על זכויותיה ועל אוצרות הטבע שלה בכל האמצעים הלגיטימיים העומדים לרשותה", הוסיף סלימאן בזמן שאירח את שר הפנים הלבנוני, עיסאם שרבל, חבר הפרלמנט, אכרם שוהייב, ומשלחת של בכירים לבנונים נוספים. "הסוגיה הזו צריכה לעלות לדיון בממשלה, שצפויה לקיים את ישיבתה הראשונה לאחר שתזכה לאמון ביום חמישי. היא תקבל את החלטתה הרשמית בנושא".

עוד באותו נושא:
שר לבנוני: "התעלמות מגבולנו הימי - כמו התקפה"
בצל המחלוקת: הממשלה אישרה את הגבול הימי עם לבנון
הגבול הימי בין ישראל ללבנון: הכל עניין של זווית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הקו שלבנון מציעה נמצא דרומה מידי"

שר האנרגיה הלבנוני, ג'בראן באסיל, אמר אתמול כי עמדת לבנון בנוגע לגבולותיה הימיים, כפי שנמסרה לאו"ם, מעוגנת במסגרת החוקים הימיים הבינלאומיים. "אם ישראל תכבד את החוק הזה, לא תהיה שום בעיה. אבל אם היא לא תכבד אותו, הרי שבכך היא תוקפת את לבנון ואסור לשתוק על כך", אמר באסיל.

עיקר המחלוקת בין ישראל ולבנון היא סביב הבעלות על מאגרי גז ונפט בשווי מיליארדי דולרים הנמצאים בשטח שבמחלוקת, ולשתיהן טענות הדדיות לגבי סיפוח בלתי חוקי של שטחים ימיים נרחבים. לדברי באסיל, מי שנדרשת לכבד את החוק ואת החלטות האו"ם היא ישראל ולא לבנון, "שכן לבנון ממלאת אחר כל התחייבויותיה הבינלאומיות", אמר. הוא הוסיף ואמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי לבנון שרטטה את הגבול הימי שלה על בסיס הסכמי האו"ם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אתמול לנושא לאחר אישור הצעת קביעת הגבול הימי בישיבת הממשלה ואמר כי "קו הגבול הימי שלבנון שואפת לקבוע, סותר את הבנות בינלאומית", והוסיף "הקו שביירות מציעה נמצא דרומה 'באופן משמעותי' מזה שישראל מציעה".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully