וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר לבנוני: "התעלמות מגבולנו הימי - כמו התקפה"

ניר יהב

11.7.2011 / 0:25

שר האנרגיה של לבנון, ג'בראן באסיל, אמר כי "אם ישראל לא תכבד את החוק הימי הבינלאומי, הרי שבכך היא תוקפת את לבנון ואסור לשתוק על כך. אין לבנוני שיסכים לוותר על זכותנו בים"

על רקע המחלוקת עלהגבול הימי בין ישראל ללבנון, אמר אתמול (ראשון) שר האנרגיה הלבנוני ג'בראן באסיל כי עמדת לבנון בנוגע לגבולותיה הימיים, כפי שנמסרה לאו"ם, מעוגנת במסגרת החוקים הימיים הבינלאומיים. "אם ישראל תכבד את החוק הזה, לא תהיה שום בעיה. אבל אם היא לא תכבד אותו, הרי שבכך היא תוקפת את לבנון ואסור לשתוק על כך", אמר באסיל לרשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר". עיקר המחלוקת בין ישראל ולבנון היא סביב הבעלות על מאגרי גז ונפט בשווי מיליארדי דולרים הנמצאים בשטח שבמחלוקת, ולשתיהן טענות הדדיות לגבי סיפוח בלתי חוקי של שטחים ימיים נרחבים.

לדברי באסיל, מי שנדרשת לכבד את החוק ואת החלטות האו"ם היא ישראל ולא לבנון, "שכן לבנון ממלאת אחר כל התחייבויותיה הבינלאומיות", אמר באסיל. הוא הוסיף ואמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי לבנון שרטטה את הגבול הימי שלה על בסיס הסכמי האו"ם הנוגעים לחוקים הימיים: "על ישראל לכבד את החוק, אחרת שתשתוק ושלא תדבר על חוקים בינלאומיים".

עדכון ראשון: 21:14

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לדברי שר החוץ אביגדור ליברמן לפיהם לבנון פועלת בלחץ חיזבאללה כדי לעורר עימות, אך ישראל לא תוותר על אף שעל, אמר באסיל, כי "אם ישראל רוצה לתקוף אותנו, זה לא עניינו של חיזבאללה בלבד אלא של כל אזרח לבנוני. אין לבנוני שיסכים לוותר על זכויות הנפט או על זכויות בים".

עוד על המחלוקת על הגבול:
הגבול הימי בין ישראל ללבנון: הכל עניין של זווית
בצל המחלוקת: הממשלה אישרה את הגבול הימי עם לבנון

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully