וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "המשט והמטס התפזרו כמו ענן ביום קיץ"

שר החוץ הביע שביעות רצון מכישלון מאמצי הפעילים הפרו-פלסטינים למחות נגד ישראל. הוא שב ותקף את ראש ממשלת טורקיה: "רק מחפש איך להשפיל אותנו, הוא סגר את הדלת בפני נורמליזציה"

שר החוץ, אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ראשון) למאמצי ישראל לסכל את המשט לעזה והמטס לנתב"ג ואמר: "לאחרונה הסברנו את עצמנו היטב גם בארה"ב וגם בשאר העולם. הצונאמי שהבטיחו לנו בעקבות המשט והמטס פשוט לא קיים. הם התפזרו כמו ענן ביום קיץ". בראיון שנתן לקול ישראל, הוסיף ליברמן כי "גם דו"ח פאלמר שמצדד בישראל, גם מאמר החרטה של ריצ'ארד גולדסטון בוושינגטון פוסט וגם דגלי ישראל שהונפו בחגיגות העצמאות של דרום סודן - כל זה לא קרה לחינם. למשרד החוץ יש יחסים ענפים. כל העבודה נעשתה בשקט הרחק מהתקשורת. התוצאות ברורות ואי אפשר להתווכח עליהם".

עוד על המטס לנתב"ג:

צפו: תיעוד בלעדי - כך נעצרו פעילי המטס בנתב"ג
מטס המחאה: עשרות פעילים נחתו בנתב"ג ונלקחו לחקירה


כמו כן, התייחס ליברמן התייחס למשבר ביחסים הדיפלומטיים עם טורקיה וחזר על עמדתו לפיה על ישראל אסור להתנצל על תוצאות המשט לעזה בשנה שעברה, בו נהרגו תשעה אזרחים טורקים. ליברמן תקף אישית את ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן ואמר: "לא במקרה הטורקים כל הזמן מבקשים לדחות את פרסום דוח פאלמר של האו"ם, שכנראה מוכיח שצדקנו. אני שומע בכלי התקשורת את הדרישות של ארדואן - גם התנצלות על המשט, גם תשלום פיצויים, גם הסרת המצור על עזה. התפלאתי שהוא לא ביקש גם נידת נשים. הוא לא מחפש הסדר או נורמליזציה עם ישראל, אלא לקעקע את מעמדנו ולהשפיל אותנו. הוא סגר את הדלת וחבל שהם לא עושים מאמץ כלשהו לחזור לנורמליות".

בתוך כך, הממשלה צפויה לאשר הבוקר את ההצעה לקבוע את הגבול הימי של ישראל עם לבנון, ולאחר מכן תמסור אותה לאו"ם. לבנון קבעה לאחרונה ובאופן חד-צדדי קו גבול שישראל מתנגדת לו, וצפויה להתנגד להצעה הישראלית. עיקר המחלוקת בין המדינות היא סביב הבעלות על שדות הגז המצויים באזור הגבול, וטענות הדדיות לגבי סיפוח בלתי חוקי של שטחים ימיים נרחבים.

בנושא זה אמר ליברמן כי "יש פרוצדורה ברורה לקביעת הגבול. הטיעונים שלנו חזקים ונעביר אותם לאו"ם. הגענו להסכמה עם קפריסין וברור שמבחינתם מדובר רק בהתרסה בלחץ החיזבאללה. אלו דרישות פוליטיות של אלו המחפשים ליצור חיכוך. מבחינת החוק הבינלאומי והמפות יש לנו עמדה חזקה מאוד ולא נוותר על אף שעל. ארה"ב לא תומכת בעמדה הלבנונית. הטענות כאילו וושינגטון אימצה את העמדה הלבנונית הן עורבא פרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully