וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסעים זועמים על הרכבת: "לא נתנו שום חלופה"

נוסעי הקווים הדרומיים של הרכבת כעסו על השבתתם לצורך עבודות תשתית. "חוצפה להפסיק תנועת הרכבת ל-16 יום בלי לתת חלופה מתאימה", אמר אחד מהם. "מחכים בשמש, צפוף ופקוק", אמרה אחרת

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל)

ושוב, אין רכבת: במסגרת תכנית הפיתוח של רכבת ישראל לשיפור הבטיחות והשירות, הופסקה היום (שני) תנועת הרכבות בקו תל אביב-באר שבע-דימונה ובקו תל אביב-בית שמש-ירושלים, בשני הכיוונים. הנוסעים, כצפוי, לא שמחו לגלות על השבתת קווים נוספת ברכבת.

"אני חושב שזו די חוצפה שמפסיקים את תנועת הקווים ל-16 יום, בלי לתת שום חלופה מתאימה לנוסעים שצריכים להתגלגל בכבישים", אמר אחד הנוסעים שהמתינו בלית ברירה לאוטובוסים בתחנת רכבת מרכז בתל אביב. נוסעת אחרת בתחנה סיכמה במילים פשוטות את מצבם העגום של הנוסעים: "אנחנו מחכים בשמש, וצפוף, וחם, ואיטי, ופקוק". לעומת זאת, היו גם נוסעים שקיבלו בהבנה את ההשבתה: "אני מבין שיש תקלות", אמר נוסע אחר, "זה קורה. היום ניסע באוטובוס, מחר ניסע ברכבת, הכל סבבה".

רכבת עוברת מתחת לגשר. שלומי גבאי
מחזה נדיר בדרום. רכבת ישראל/שלומי גבאי

הפסקת תנועת הרכבות בקווים המדוברים תחודש ביום רביעי, ה-27 ביולי. עוד נמסר כי לא תבוצע מכירת כרטיסים מסוג חופשי-חודשי של חודש יולי בקווים הללו. בין היתר, במהלך ההשבתה תשלים רכבת ישראל הנחת מסילה נוספת באורך 800 מטרים בין נען לתחנת רמלה, תשנה הכניסה לתחנת להבים התפעולית מצד דרום, תבנה מעבר להולכי רגל בתחנת באר שבע צפון, וכן תפעיל את תחנת באר שבע מרכז במתכונת סופית של ארבע מסילות. התחנות בהן לא תתאפשר נסיעה במהלך העבודות הן: בית שמש, ירושלים/גן החיות התנ"כי, ירושלים/מלחה, קריית גת, להבים-רהט, באר שבע צפון/אוניברסיטה, באר שבע/מרכז ודימונה. הרכבות הנוסעות בקו נהריה/חיפה-באר שבע, בשני הכיוונים, יחלו ויסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה, הדרומית שבתחנות תל אביב.

בעקבות השיבושים בתנועת הרכבות מתוגברים קווי האוטובוסים המחברים בין תל אביב לבאר שבע, בית שמש, חיפה ועפולה. הקווים המתוגברים הם: קו מספר 370 של חברת "אגד" וקווים מספר 380, 351,353,369 ו-371 של חברת "מטרופולין", המקשרים בין תל אביב ובאר שבע, קווים מספר 410,411, 412 של חברת "סופרבוס", המקשרים בין תל אביב לבית שמש, קו מספר 995 של "אגד", המקשר בין באר שבע לחיפה וקו מספר 870 של "אגד", המקשר בין באר שבע לעפולה.

עוד על רכבת ישראל:
החל מהיום: תושבת תנועת הרכבות מת”א לב”ש וי-ם
איטליה תלמד את ישראל איך להפעיל רכבת
השר כץ: ללא יישום הרפורמה, הרכבת תיסגר באוגוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully