וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ או הפנים - מי אישר כניסת תומכי קדאפי?

פנחס וולף

11.7.2011 / 4:21

"אשרת כניסה לנושאי דרכון לובי יכולה להינתן רק באישור משרד הפנים והשב"כ", אמרו במשרד החוץ. במשרד הפנים הכחישו מעורבות של אלי ישי ואמרו כי אנשי העסקים קיבלו אשרותיהם בקונסוליה

חילופי האשמות בין משרד החוץ למשרד הפנים בעקבות הפרסום אמש (ראשון) אודות אנשי העסקים הלובים אשר ביקרו בישראל. גורמים במשרד החוץ אמרו לוואלה! חדשות כי "אשרת כניסה לנושאי דרכון לובי יכולה להינתן רק באישור משרד הפנים והשב"כ". לכן, סבורים הגורמים כי "כנראה ששר הפנים אלי ישי התערב בעניין והם קיבלו אשרה מהשגרירות בצרפת - מבלי להתייעץ עם משרדי ראש הממשלה החוץ והביטחון". עוד הם הוסיפו כי כאשר פנה איש העסקים שהוביל את החבורה למשרד החוץ בבקשה לאשרות אנשי המשרד סירבו משום "שהיה ברור שיש קשר לקדאפי".

מאידך, גורמים במשרד הפנים אמרו כי אנשי העסקים הלובים קיבלו את אשרות הכניסה שלהם בקונסוליה וכי "אלי ישי כלל לא הכיר את העניין, שמות האנשים לא הגיעו לבדיקה לא ברשות האוכלוסין ולא דרך שום גורם במשרד הפנים".

אמש דווח בערוץ 2 כי משלחת של אנשי עסקים מלוב, שתומכים בשליט המדינה מועמר קדאפי, ביקרה באחרונה בישראל ונפגשה עם יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) ועם ח"כ מאיר שטרית (קדימה). לפי הדיווח, הנציגים, ארבעה במספר, הם שליחים מטעמו של שליט לוב שהגיעו ארצה במטרה לשנות את תדמיתו בעיני הציבור בישראל ושהו בישראל במשך ארבעה ימים.

עוד דווח, כי הארבעה הגיעו לישראל באמצעות דרכון זר לאחר שקיבלו ויזות בשגרירות ישראל בפריז. עם נחיתתם בארץ, ביקשו לפגוש את לבני. הבקשה הגיעה ליו"ר האופוזיציה בדרך עקיפה ומהרגע שקיבלה את הפניה היא יידעה את גורמי הביטחון. על פי הדיווח, לאחר התייעצויות, נפגשה יו"ר האופוזיציה עם נציגי המשטר של קדאפי והם נתנו לה מדיה דיגיטלית, שהועברה לבדיקת גורמים ביטחוניים. ייתכן שבקשתם של הנציגים להיפגש דווקא עם לבני נובעת מדברים שאמרה בתחילת המהומות בלוב בגנותו של קדאפי, הנתון מזה זמן רב למחאות עממיות נגדו.

עוד על מלחמת האזרחים בלוב:
קדאפי מאיים בנקמה: ”נשלח שהידים לאדמת אירופה”
המורדים בלוב: תודה על הנשק, נשמח לקבל עוד
צו מעצר נגד קדאפי בגין פשעים נגד האנושות

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully