וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוגז: ארה"ב מקפיאה סיוע במיליונים לפקיסטן

מאז חיסול בן לאדן ממשיכים יחסי שתי המדינות להידרדר. היום הסביר ראש צוות הבית הלבן כי "אלו יחסים סבוכים", וכי "עד שנתגבר על הקשיים", יוקפא סיוע ביטחוני בסך 800 מיליון דולרים

ארצות הברית מקפיאה סיוע צבאי לפקיסטן בהיקף של 800 מיליון דולרים - כך הודיע היום (ראשון) ראש צוות הבית הלבן, ביל דיילי, בראיון לרשת ABC. "פקיסטן נקטה בכמה צעדים שהובילו אותנו להחלטה להקפיא חלק מהסיוע המוענק לה", הסביר דיילי, והוסיף כי "יש הרבה כאב" בפקיסטן בעקבות הפעולה האמריקאית בשטח המדינה בתחילת מאי, בה חוסל מנהיג "אל-קאעדה", אוסמה בן לאדן.

דיילי אישר את הדברים שנחשפו מוקדם יותר לראשונה ב"ניו יורק טיימס". העיתון ציטט הבוקר גורמי ממשל בכירים, שאמרו כי כשליש מהסיוע הצבאי לפקיסטן, בסך 800 מיליון דולרים, מוקפא. דיילי הדגיש כי "נצטרך לעבוד כדי לשפר את היחסים עם פקיסטן בטווח הארוך. זו מערכת יחסים סבוכה, באזור מורכב של העולם. עד שנצלח את הקשיים הללו, נעכב חלק מהכספים שמשלמי המיסים האמריקאים התחייבו להעניק להם". עוד הוסיף דיילי כי "פקיסטן הייתה ונותרה בעל ברית חשוב במלחמה נגד הטרור. הם ספגו כמויות עצומות של טרור בעצמם".

בדיווחו היום הסביר ה"ניו יורק טיימס" כי על הקפאת הסיוע הוחלט בארה"ב מתוך כעס על גירושם של יועצים צבאיים אמריקאים, ובכוונה ללחוץ על פקיסטן להגביר את פעילותה נגד גורמי הטרור הפועלים בשטחה. חלק מהקיצוצים, דווח, הם ב"פיצוי" שהוענק לפקיסטן בגין הצבת כוחות צבא בגבול אפגניסטן, וחלקם בציוד צבאי.

יחסי ארה"ב עם פקיסטן מתוחים מאוד כבר זמן מה, בין היתר בעקבות פרשת סוכן ה-CIA שנעצר בחשד לרצח שני מקומיים בקראצ'י. היחסים הורעו מאוד בעקבות פעולת החיסול באבוטאבד, אז הואשמו שלטונות פקיסטן בהעלמת עין מהימצאותו של בן לאדן במקום במשך שנים. מחלוקת נוספת התעוררה בשבוע שעבר, אז האשים מפקד צבא ארה"ב, מייק מאלן, כי שלטונות פקיסטן הורו על חטיפתו ורציחתו של עיתונאי במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully