וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: סוכן CIA שילם "כופר דם" - וזוכה מרצח

סוף לפרשה שסיכנה את יחסי ארה"ב-פקיסטן: ריימונד דייוויס נעצר אחרי שירה למוות ב-2 מקומיים. למרות שטען להגנה עצמית, הואשם ברצח. היום אישר ביהמ"ש: "המשפחות קיבלו כסף, וסלחו לו"

ריימונד דייוויס, עובד סוכנות הביון האמריקאית CIA, זוכה היום (רביעי) בבית משפט בעיר לאהור בפקיסטן, כמה שעות בלבד אחרי שהוגש נגדו כתב אישום באשמת רצח כפול. כך הודיעו הרשויות במחוז פונג'ב. דייויס שוחרר ממעצר, ובארה"ב אישרו כי עזב באופן מיידי את המדינה.

לדברי שר המשפטים של מחוז פונג'ב, ראנה סאנולה, דייוויס זוכה בעקבות עסקה שנחתמה, במסגרתה התחייב לשלם "כופר דם" למשפחותיהם של שני ההרוגים. "המשפחות אמרו לבית המשפט שהן מקבלות את הכסף, וסולחות לו", אמר השר לרויטרס. מדובר בנוהל מוכר במסגרת החוק האיסלמי, המקובל באזורים רבים בפקיסטן.

בכך מגיעה לסיומה תקופת מתיחות בין ארה"ב ופקיסטן, מאז התקרית בלאהור ב-27 בינואר. דייוויס, בן 36, טען כי למוות בשניים מתוך הגנה עצמית, לאחר שניסו לשדוד אותו. בתקרית נהרג גם אדם שלישי, שנדרס על ידי רכב של הקונסוליה האמריקאית בעיר שהגיע למקום כדי לנסות ולחלץ את דייוויס.

הפגנה אנטי-אמריקאית בפקיסטן, במחאה נגד עובד הקונסוליה האמריקאית ריימונד דייוויס, שירה למוות בשני בני אדם בקראצ'י. Fareed Khan, AP
מפגין משחית את דגל ארה"ב בעיר קראצ'י, במחאה על התקרית/AP, Fareed Khan

כמה שבועות לאחר מכן, התברר כי דייוויס הוא סוכן של ה-CIA, והמשבר ביחסים אף החריף. במהלך התקופה נפוצו דיווחים שונים על זהות ההרוגים, ובין היתר הושמעו טענות כי מדובר באנשי שירות המודיעין הפקיסטני, שחשפו את פעילותו של דייויס תחת כיסוי. בארה"ב טענו כל העת כי לדייוויס יש חסינות דיפלומטית מתוקף תפקידו, ודרשו את שחרורו המיידי.

המשבר עם ארה"ב אולי נפתר היום, אך מנגד, שחרור של דייוויס צפוי לעורר מחאה רבה מצד המחנה הדתי-שמרני פקיסטן, שדרש את תלייתו ולחם נגד כל עסקה. זאת ועוד - פרקליטן של אחת המשפחות רמז היום כי הן אולצו לחתום על העסקה. "שמו אותנו במעצר במשך ארבע שעות, אמר לרויטרס הפרקליט, אסעד מנסור. "לא נתנו לנו לפגוש את הלקוחות שלנו, שנקראו לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully