וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון השווה שוטרים לנאצים, החשש: "דמם הותר"

איילה חננאל ויהושע בריינר

10.7.2011 / 17:13

הסרטון משווה בין שוטרי יס"מ המפנים התנחלויות לחיילים נאצים. עמותת 'בית למשפחות השוטרים': "דם המשנה לפרקליט המדינה אינו סמוק יותר מדם השוטרים והטיפול בנושא חייב להיות ממצה"

עמותת "בית למשפחות השוטרים" פנתה היום (ראשון) למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, בעקבות סרטון שפורסם ביוטיוב ובו נערכת השוואה בין חיילי יס"מ המפנים התנחלויות לבין חיילים נאצים. במכתבה ביקשה העמותה מהמפכ"ל דנינו לפתוח בחקירה נגד מפיצי הסרטון בטענה כי מדובר בהסתה.

במכתב ציין נציג העמותה, עורך הדין משה אלון, כי אין כל ספק כי ההשוואה והתיאורים המועלים בסרטון הינם חמורים ביותר ו"מעלים חשש כבד וממשי להתרת דמם של שוטרי משטרת ישראל בידי קיצונים אשר יצפו בסרטון. הכתובת נמצאת על הקיר. דמם של אנשי משטרת ישראל אינו הפקר. דמם של שופטים ושל המשנה לפרקליט המדינה אינו סמוק יותר מדמם של השוטרים והטיפול בנושא חייב להיות ממצה ומקיף ביותר". המשטרה הודיעה כי תפתח בחקירה במטרה לגלות מי עומד מאחורי הכנת והפצת הסרטון.

ארגון זכויות האדם ביש"ע אמר בתגובה לפרסום הסרטון כי "כמובן שאסור ואין מקום להשוות את שוטרי משטרת ישראל לנאצים. יחד עם זאת לרשות מי שערך את הקליפ המזעזע עמדו סרטים המתעדים אלימות משטרתית אכזרית וחמורה. לכן בצד הזעזוע מההשוואה, מומלץ למפכ"ל החדש לצפות בקטעים המתעדים אלימות אכזרית ועבריינית ולהזדעזע ממעשי השוטרים. בצד הדאגה לשלום השוטרים, ראוי שדנינו ידאג גם לשלום הציבור ויציב כמטרה מניעת אלימות שכזאת".

עוד באותו נושא:
בימין סימנו את האחראי למעצר הרב ליאור: "ניצן - אויב התורה"
11 פצועים בפינוי מאחז עלי עין בבנימין הלילה
תיעוד "בצלם": מתנחל מצית שדה של פלסטיני

לפניות לכתבים:plilimm@walla.com ,joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully