וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד "בצלם": מתנחל מצית שדה של פלסטיני

יהושע בריינר

2.7.2011 / 0:02

פעילי הארגון מהכפר בורין הסמוך ליצהר צילמו את המתנחל מצית את השדה ונמלט מהמקום. ועד ההתנחלות יצהר בתגובה: "ארגון 'בצלם' מומחה בהצגת ראיות חד צדדיות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: בצלם, עריכה: יותם בן-דוד)

המתיחות בין המתנחלים לפלסטינים באזור ההתנחלות יצהר מגיעה לשיא חדש: סרטון שהפיץ אתמול (שישי) ארגון "בצלם" מציג אדם רעול פנים מצית שדה של פלסטינים מהכפר בורין שבשומרון. לאחר המעשה נמלט האיש ביחד עם מספר בני אדם נוספים לכיוון ההתנחלות יצהר הסמוכה. בארגון טוענים כי מדובר במתנחלים שהציתו במכוון את השדה כפעולת "תג מחיר". יצוין, כי לוחית זיהוי צהובה לא נראתה בבירור בסרטון ובארגון מעריכים כי המציתים הורידו את הלוחית על מנת למנוע זיהוי. הסרטון צולם אתמול על ידי משפחת סופאן, המשמשים כמתנדבים של הארגון בכפר.

במנהל האזרחי מאשרים כי הוגשה תלונה על ידי הפלסטינים הנוגעת להצתת השטח סמוך לבורין. מבדיקה שנערכה אתמול על ידי המנהל האזרחי וצה"ל, עולה כי באזור נשרפו גם כ-400 עצי זית השייכים לפלסטינים במספר אירועי הצתה שבוצעו על פי החשד על ידי מתנחלים.

מוועד ההתנחלות יצהר נמסר בתגובה כי "ארגון 'בצלם' מומחה בהצגת ראיות חד צדדיות. בפעם שעברה פרסמנו תיעוד מצולם של צלם של הארגון זורק אבנים על מתיישבים בעת שתיעד כביכול אלימות מתנחלים. מוטב ש'בצלם' ישמור את 'ראיותיו' המכפישות לתיעוד חד צדדי של המשט המתקרב".

המקרה בוצע על רקע המתיחות הרבה השוררת באזור יצהר בימים האחרונים בעקבות שוד של רכב השייך לתושבת ההתנחלות. לדבריה האישה, בלילה שבין רביעי לחמישי נשדד ממנה רכבה באיומי סכין בעת שנסעה בכפר חווארה הסמוך, בדרכה לביתה. השודדים, שיצאו לדבריה מרכב פלסטיני, הוציאו אותה מרכבה ונסעו עימו אל תוך הכפר. בעקבות המקרה, ירדו אתמול תושבי יצהר אל צומת חווארה, חסמו את הדרך ולדברי צה"ל גם יידו אבנים על הכוחות.

שלושה צעירים נעצרו במהלך ההפגנה, אולם הבוקר הם שוחררו ללא תנאים מגבילים בהוראת בית המשפט. אמש שוחחו ראשי ועד יצהר עם ראש מועצת חווארה ודרשו ממנו להחזיר את הרכב הגנוב. במכתב לראש המועצה נכתב: "אנחנו דורשים ממך, כראש הרשות בה בוצע המעשה המכוער, לדאוג להחזרת הרכב עד לכניסת השבת מחר בשעה 19:00 בערב ולהסגיר את הגנבים לידי משטרת ישראל או צה"ל". עוד נכתב כי "תושבי יצהר מצפים לראות תוצאות ממכתב זה. אם הבקשה לא תישא פירות, לא ניתן יהיה לעצור את הזעם של התושבים".

עוד באותו נושא:
שתי בנות 15 הואשמו: "הציתו רכב פלסטיני בחברון"
המשטרה פשטה על יצהר, שלושה נעצרו וציוד הוחרם
חשד ל"תג מחיר": נזק נגרם למסגד סמוך לרמאללה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

* השתתף בהכנת הידיעה: ניר יהב

עדכון ראשון: 17:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully