וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על יצהר, שלושה נעצרו וציוד הוחרם

יהושע בריינר

13.6.2011 / 6:31

המשטרה עצרה 3 חשודים והחרימה מחשבים שלדברי המתנחלים משמשים את אתר "הקול היהודי". המתנחלים: נקמה על מכתב שפורסם באתר, המצטט קצין בכיר המורה לא לשתף מתנחלים בתוכניות פינוי

כוח משטרה פשט לפנות בוקר (שני) על ההתנחלות יצהר, עצר שלושה חשודים בהפרות סדר וכן החרים מספר מחשבים, שלדברי המתנחלים משמשים את אתר האינטרנט "הקול היהודי". התושבים סיפרו כי הפשיטה כללה גם כניסה למספר בתים ביישוב ולישיבה. לדברי פעילי ימין, הפשיטה על היישוב היא נקמה על כתבה שהועלתה אמש באתר האמור, ובו פורסם מסמך עליו חתום לכאורה מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תנ"צ ניצן אלון, הקורא שלא לשתף חיילים דתיים או מתנחלים במידע רגיש הקשור לפינוי מאחזים מחשש שידליפו אותו.

"הקול היהודי" נחשב לאחד האתרים המזוהים עם הימין הקיצוני ועם נוער הגבעות. הוא מגדיר עצמו כ"אתר חדשות ליהודים שמחים", אולם בפועל, במערכת הביטחון רואים בו כאתר המעודד אלימות וביצוע מעשי תג מחיר נגד פלסטינים. מפעילי האתר הם מספר תושבים בהתנחלות יצהר, החברים בתנועת "דרך חיים", ובהם גם תלמידיו של הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת "עוד יוסף חי" וממחברי הספר "תורת המלך", המתיר לכאורה הרג פלסטינים. לא אחת אף חשף האתר שיטות פעולה של אנשי המחלקה היהודית בשב"כ, או פעולות של צה"ל נגד נוער הגבעות.

ממערכת הקול היהודי נמסר כי "חופש הביטוי נרמס שוב על ידי השב"כ ושי ניצן. השימוש בחומר חסוי כנגד תקשורת הפועלת בגלוי מלמד עם מי הצדק. ידיעות כדוגמת המסמך שנחשף אתמול מלמד על התנהלותו הבעייתית של ניצן אלון. הן אלו שמפחדיו את הממסד שמעדיף לעבוד במחתרת ולהסתיר מהציבור את פעולותיו. גם השימוש התמוה בחוק השב"כ בצו החיפוש מעלה סימני שאלה נוקבים על המניעים בגינם בוצע החיפוש ועל שיטות הפעולה המזכירות משטרים אפלים".

ועדי המתיישבים בשומרון ובנימין מסרו כי "מלבד הפגיעה בחופש הביטוי, מדהים לראות את היחס העדין לענת קם ואורי בלאו מהשמאל הקיצוני, שפגעו ממש בביטחון המדינה, לבין סתימת הפיות כלפי מי שמביע דעות ימין".

ניכר כי מפעיליו של האתר מנסים להימנע ככל הניתן מעידוד מעשי אלימות, במטרה להימנע מביצוע עבירה פלילית של ממש. כך למשל, מתואר אירוע תג מחיר כ"דיווח" שהגיע לאתר על כריתת 150 עצים של פלסטינים, בעקבות יידוי בקבוק תבערה. במקרה אחר, מתואר אירוע בו הוכה פלסטיני העובד במרכז קניות במרכז הארץ, כ"ערבי שהטריד בנות לא חזר לעבודה".

בשבוע שעבר נעצר אחד מכותבי האתר, אלחנן גורנר, בחשד למעורבות בשריפת ניידת משטרה לאחר פינוי מאחז באזור בנימין. לטענתו, הוא נעצר לאחר שתיעד מעשי אלימות של המשטרה. גרונר שוחרר לבסוף כעבור יממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully