וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 פצועים בפינוי מאחז עלי עין בבנימין הלילה

11 בני אדם, בהם שישה שוטרי מג”ב, נפצעו הלילה בעת פינוי מבנים בלתי חוקיים במאחז עלי עין שבבנימין. שלושה מתנחלים נעצרו. רכבו המשטרתי של מפקד משטרת בנימין הוצת

שישה שוטרי מג"ב וחמישה אזרחים נפצעו במהלך הלילה (חמישי) כאשר כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי פינו את המאחז עלי עין שבבנימין. הכוחות הגיעו סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר לאזור המאחז ופינו משם ארבעה מבנים שנבנו בצורה לא חוקית.

במהלך הפינוי נרשמו מספר עימותים אלימים בין הכוחות לבין המתנחלים, שיידו אבנים לעבר הכוחות וכן חסמו צירי תנועה. במהלך העימותים נעצרו שלושה מתנחלים בחשד לתקיפת שוטרים ויידוי אבנים.

המתנחלים הביעו זעם רב על הפינוי ועל האלימות הקשה שלדבריהם הפעילו הכוחות נגדם בעת הפינוי. במשטרה, לעומת זאת, אומרים כי השוטרים נהגו באיפוק כלפי המתנחלים. מכוניתו המשטרתית של מפקד משטרת בנימין, סנ"צ יורם אקוע הוצתה הבוקר לא רחוק מהמאחז, לאחר שהושלך עליה בקבוק תבערה. במשטרה בודקים חשד כי יש קשר בין האירועים.

"אהוד ברק מקנא במחיאות הכפיים שקיבל נתניהו מארצות הברית וכעת החליט להזכיר לכולם שגם הוא יודע לפגוע בהתיישבות ביהודה ובשומרון", אמר יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, "מוטב שישתמש באלימות ובנשק ויהרוס את בתיהם של אויבי ישראל, ויניח למתיישבים לחיות את חייהם. במשך חודשים רבים סובלים תושבי עלי עין מהצקות של ערבים וממעשי חבלה. חבל שברק החליט לחבור אליהם במקום לחזק אותנו".

ביום רביעי שעבר, יומיים בלבד לאחר שהוקם, פונה המאחז "מבשרת אדומים", שהוקם סמוך למעלה אדומים. המאחז, שנבנה באזור E-1 השנוי במחלוקת, הוקם בזמן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בוושינגטון עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. כוחות גדולים של משטרה השתתפו בפינוי שעבר ללא הפרות סדר. פעילי "התנועה לבניין יהודה ושומרון", מבוני המאחז, הבטיחו להקימו מחדש. לדבריהם, "לא נישבר מבריונות היס"מ ומרדיפת הצעירים, נמשיך לבנות ולהתיישב בכל מקום ובכל זמן".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully