וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה כניסת 4 פעילים פרו-פלסטינים לישראל

איילה חננאל

9.7.2011 / 19:02

לאחר שעל פי ההערכות, עשרות פעילים חמקו מהרשויות ונכנסו לשטחי הרשות הפלסטינית, אישרה רשות האוכלוסין ל-4 פעילים גרמנים והולנדים שנעצרו להיכנס לישראל, בתנאי שלא יפרו את הסדר

בתום יום השלמת תשאולים בכלא "אלה" על ידי רשות האוכלוסין וההגירה, הוחלט הערב (שבת) לאשר את כניסתם לארץ של פעילים פרו-פלסטינים אשר נעצרו אתמול, בחשד כי תכננו להשתתף באירועי מחאה נגד הסגר על עזה. הארבעה הם שני גברים אזרחי גרמניה, וגבר ואישה הולנדים. על פי רשות האוכלוסין, הארבעה התחייבו שלא להפר את הסדר הציבורי. כמו כן, הערב יחלו מגעים עם ארבע חברות התעופה עמן הגיעו הפעילים שנאסרה כניסתם לארץ: איזיג'ט, סוויסאייר, אלאיטליה ולופטהאנזה. זאת במטרה להשיבם לארצות המוצא.

עוד על הגעת הפעילים בטיסות לישראל:
מטס המחאה: 124 פעילים עצורים במתקני הכליאה
צפו: תיעוד בלעדי - כך נעצרו פעילי המטס בנתב"ג
מטס המחאה: עשרות פעילים נחתו בנתב"ג ונלקחו לחקירה
אכזבה לפעילי המטס: לא עלו על טיסת ההמשך לנתב"ג

להערכת גורמים רשמיים בישראל, 124 פעילים פרו-פלסטינים נחתו עד כה בארץ וכניסתם סורבה. הפעילים נעצרו על ידי רשות האוכלוסין והועברו למתקני כליאה של שירות בתי הסוהר. ארבעה מהפעילים כבר גורשו בחזרה לארצם, ובמהלך הלילה הגיעו הפעילים האחרונים מפרנקפורט שבגרמניה. הפעילים עוכבו לתשאול, ולאחר מכן הועברו 35 מהם לבית הסוהר "אלה" שבבאר שבע.

מטוס ועליו פעילים פרו פלסטינים שהגיעו במסגרת המטס משוויץ, יולי 2011. חטיבת דובר המשטרה
124 נחתו וכניסתם סורבה. שוטרים לצד מטוס "איזי-ג'ט" שעליו נחשד כי נמצאים פעילים פרו-פלסטינים/חטיבת דובר המשטרה

בתוך כך, אמר הבוקר לוואלה! חדשות המתאם הפלסטיני של מטס ההזדהות עם הפלסטינים, ד"ר מאזן קומסייה, כי עשרות פעילים זרים שנחתו אתמול בנמל התעופה בן גוריון כבר נמצאים בשטחי הרשות הפלסטינית, מבלי שנעצרו על ידי הרשויות הישראליות. קומסייה הוסיף וציין כי הוא אינו יודע בוודאות את המספר הסופי של הפעילים שהגיעו אתמול אך הוא מעריך שמדובר בין 20 ל-50 בני אדם.

לפי דיווחים פלסטיניים, כמאה פלסטינים ופעילי שמאל, ובהם גם כ-20 ממשתתפי המטס נטלו חלק בהפגנה סמוך לכפר נבי סאלח. המפגינים ביקשו להגיע למעיין הנמצא סמוך לכפר ומשמש את תושבי ההתנחלות נווה צוף. צה"ל הכריז על האיזור כשטח צבאי סגור ולדברי המפגינים הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully