וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המטס ברומא: "לא תשברו ההתנגדות לכיבוש"

למרות שחברות התעופה מנעו מעשרות פעילים לעלות על טיסות לנתב"ג, חלקם הצליחו לעלות על טיסת ההמשך בדרך ללוד, והבהירו: "אנחנו לא מפחדים". 6 פעילים גורשו ו-5 פעילי שמאל נעצרו

יח"צ - חד פעמי

(צילום: בועז ווליניץ'. עריכה: אמיר קוטיגרו. קריינות: אביב אברמוביץ')

כעשרה פעילי שמאל ישראלים הגיעו בשעה האחרונה (שישי) לאולם קבלת הפנים בנמל התעופה בן גוריון והניפו שלטים בהם נכתב "ברוכים הבאים לפלסטין" באנגלית ובערבית. הפעילים קראו לשבור את המצור על עזה ואמרו כי הוא "לא חוקי". עם שליפת השלטים, התנפלו על הקבוצה שוטרים ואנשי אבטחה ועצרו חמישה מהם. אחד מהפעילים אמר כי "מדינת ישראל מפחדת מאנשים שוחרי שלום. זכותו של כל ישראלי להגיע לשדה התעופה גם אם הסיבות שלהם הם פוליטיות". נוסעים ישראלים שנכחו במקום קראו לעברם של פעילי השמאל: "לכו להפגין בסוריה נגד אסד".

בתוך כך, עשרות פעילים פרו-פלסטינים שאמורים היו להמריא הבוקר מנמלי תעופה שונים באירופה לא הצליחו לעלות על הטיסה, משום שחברות התעופה מנעו זאת מהם, כיוון שהופיעו ברשימת 342 מסורבי הכניסה שהעבירו גורמי ביטחון ישראליים. הנוסעים מוחים על ההחלטה, מפגינים ומקצתם אף מתפרעים.

עוד על המטס לנתב"ג:

אכזבה לפעילי המטס: לא עלו על טיסת ההמשך לנתב"ג
שליח וואלה! ברומא: ”אנשי האבטחה לא שמעו על המטס”
ישראל לחברות התעופה: אל תטיסו 350 מפעילי המטס

למרות זאת, שמונה פעילים הצליחו להגיע בטיסה ממארסיי לנמל התעופה פיומיצ'ינו ברומא, והם אמורים לעלות בקרוב על טיסת המשך לנתב"ג. פעיל נוסף שהיה עימם נעצר בנמל התעופה במארסיי ולא הורשה להמשיך עימם. הצעיר בקבוצה הוא בן 9 בלבד ואילו המבוגר מבניהם הוא בן 85. השמונה קשורים לקבוצת 50 הפעילים שלא הצליחו להמריא משארל דה גול.

אחד הפעילים, בן 55, אמר לוואלה! חדשות: "בשנת 2003 הגעתי לראשונה לישראל ועשיתי טיול בגדה המערבית. למקומות האלה אני מבקש לחזור עכשיו בעקבות הזמנה של חברים. נגיע לתל אביב כי אנו מחויבים לכך. הסיבה היא לראות ולהראות. אני מבקש מהממשלה הישראלית להפסיק לשקר - אין סיבה שלא נורשה לטוס לפלסטין בגלל הכיבוש הצבאי. אנחנו עייפים מהמצב, אך יודעים שההתנגדות הפלסטינית לא תישבר".

פעיל נוסף, בן 33, הוזמן לבית לחם ויבוא להפגין סולידריות עם הפלסטינים. לדבריו, "אני לא מפחד, כי מדובר במסר של שלום. אנחנו אנשים שקטים שבאים כתיירים. אם אתם לא מפחדים מאיתנו, אז גם אנחנו לא ממכם. אני רוצה לראות את מסגד אל אקצא עם חבריי מבית לחם, כי אני מוסלמי מאמין".

תייר מוסלמי מצרפת, בן 24, שאינו קשור לקבוצה, הגיע מנמל התעופה 'שארל דה גול' וסיפר על ההתרחשות שם: "אנשים שרו נגד ישראל שירי מחאה והמשטרה הצרפתית עצרה אותם ומרחיקה אותם. הם קראו 'אל תקנו כלום שמגיע מישראל', בעודם מורחקים מאיזור הדיוטי פרי. אני אישית מזדהה עם המאבק. מה שקורה בישראל זו טרגדיה. מטילים אמברגו על אומה שלמה. אבל אני מקווה שפלסטין תשוחרר בקרוב" .

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילים פרו-פלסטינים בנמל התעופה ברומא/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב'שארל דה גול' מתבצרים כעת 50 פעילים ומסרבים לפנותו. בנמל מפגינים גם פעילים שמנעו מהם להגיע לנתב"ג בטיסת אל-איטליה דרך רומא. מקצתם הצליחו להירשם לטיסה, עברו את נקודת הביקורת ונבלמו באזור הדיוטי פרי. הם קראו קריאות להחרים את ישראל, הניפו דגלי פלסטין וחשפו חולצות עליהן נכתב שחררו את פלסטין.

בז'נבה ניסו כ-50 פעילים פרו פלסטינים לעבור את נקודות הביקורת בכוח לאחר שלא הורשו לעלות על טיסת איזי ג'ט. עקב ההתפרעות סגרו הרשויות את המעברים באזור העלייה למטוסים ונגרמו שיבושים בטיסות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מגבירים היערכות בנתב"ג

בתוך כך, השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס היום להיערכות לקראת מטס המחאה הפרו-פלסטיני. "לאחר סיור עם מפקד המחוז אני שבע רצון מההיערכות. טיסות ייכנסו לנמל התעופה בן גוריון עד השעה 18:00, אך אנו יודעים מי על הטיסות ולפי מיטב ידיעתו ישנם כ-200 פעילים שנבלמו בשדות התעופה בז'נבה ופריז", אמר אהרונוביץ' במהלך סיור שערך בנתב"ג. לדבריו, "בצרפת ובשוויץ היו הפרות סדר וזה רק מוכיח מה היה מצפה לנו לו הפעילים היו מגיעים ארצה".

השר לביטחון הפנים הודיע כי ההיערכות ירדה בשעות האחרונות, אך כעת מגבירים אותה שוב. "הכל יכול לקרות ולא ניקח סיכון. יש פעילים שאמורים להפר את הסדר בנתב"ג ומחוץ לנתב"ג. תודות להיערכות שנקטנו גם הם מבינים שאין להם למה להגיע, וגם רדיקלים מהצד שלנו שהיו אמורים לקבל את פניהם הבינו שאנחנו ערוכים". עוד אמר השר, כי שישה פעילים שכן הצליחו להגיע ארצה הועברו חזרה לארצותיהם. "אנו מתנהגים כמדינה ריבונית ולא נאפשר הפרות סדר בשער הכניסה שלנו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully