וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לחברות התעופה: אל תטיסו 350 מפעילי המטס

איילה חננאל

7.7.2011 / 17:40

בניסיון לצמצם את המטס לנתב"ג, העבירה ישראל לחברות התעופה הזרות רשימה של 350 שמות של פעילים פרו-פלסטינים שצפויים להגיע על טיסותיהן, ודרשה מהן שלא להעלותם על הטיסה

כחלק מהניסיונות למנוע את הגעת המטס הפרו-פלסטיני ארצה, העבירה ישראל לחברות התעופה הזרות רשימה של כ-350 שמות של פעילים שאמורים להגיע על טיסותיהן. יחד עם השמות הועברה לחברות גם דרישה ברורה: מנעו את עלייתם למטוס. הדרישה באה לצד איום בנזק כלכלי, מאחר וחברת תעופה שהטיסה ארצה מסורב כניסה, תיאלץ להטיסו חזרה על חשבונה. כמו כן, כחלק מההכנה להגעת הפעילים, נפרשו היום כ-600 שוטרי יחידות סיור, משמר הגבול ובלשים בנמל התעופה בן גוריון.

עוד על המטס הפרו-פלסטיני:
הבוקר: כוננות גבוהה לקראת המטס לנתב"ג
רה"מ על המטס: "נפעל בנחישות נגד הפרובוקטורים"
גם באוויר: פעילים פרו-פלסטיניים יציפו את נתב"ג

הערכות משטרתית בנמל תעופה בן גוריון לקראת מטס הפעילים הפרו פלסטינים, יולי 2011. קובי אליהו
היערכות בנתב"ג לקראת המטס/קובי אליהו

גל הפעילים הגדול הראשון צפוי להגיע כבר הערב והגל השני צפוי להגיע מחר בשעות הבוקר. המשטרה הודיעה כי תטפל בהפרות הסדר בנחישות וביד קשה, על מנת לסכל כל ניסיון לפרובוקציה.

במשטרה משוכנעים כי הם ערוכים להתמודד עם כל תרחיש אפשרי, כולל תרחיש של אלימות קשה מצד הפעילים. השוטרים צוידו באמצעים מתאימים ותודרכו כיצד להתמודד גם עם קשישים וילדים. במשטרה נערכים גם לגל מחאה נוסף לאחר מעצר הפעילים במקומות שונים בארץ, בעיקר בבילעין ובשכונת שיח ג'ראח בירושלים. ההערכות הגבוהה בנתב"ג צפויה להימשך עד 16 ביולי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס גם היום להגעת המטס. במהלך ביקורו בבולגריה, אמר נתניהו כי כל מדינה הינה בעלת "הזכות הבסיסית" למנוע הפרות סדר בגבולותיה: "נתמודד באיפוק עם הפרובוקציות, אולם נמנע כל שיבוש של הסדר הציבורי", אמר נתניהו.

לפניות לכתב: plilimm@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully