וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לתושב מג'דל שמס שיידה אבנים ב"יום הנכסה"

בית משפט השלום בנצרת גזר על נאסר שאער שמונה חודשי מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 2,500 שקלים. "נקל לשער מה היה העונש אילו הדבר היה נעשה בסוריה"

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (חמישי) מאסר של שמונה חודשים בפועל על נאסר שאער, תושב מג'דל שמס בן 37, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות והתפרעות. כמו כן, נגזרו על שאער, שיידה אבנים לעבר כוחות הביטחון במסגרת אירועי "יום הנכסה" בחודש יוני האחרון, 18 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 2,500 שקלים.

עוד על אירועי "יום הנכסה":
ישראל לאו”ם: סוריה אשמה בעימותים בגולן
במג’דל שמס כועסים על צה”ל, אך גם על הפלסטינים
20 הרוגים בגבול סוריה

"התייחסות סלחנית לתופעות מן הסוג שהודגם באירועים נשוא תיק זה, ואשר בהם נטל הנאשם חלק פעיל, אינה באה בחשבון בשום פנים ואופן, אם חפצי חיים אנו", כתבה סגנית נשיא בית משפט השלום בנצרת, השופטת לילי יונג גפר, בהחלטתה, "על כל תושב ואזרח של מדינת ישראל לדעת, כפי שיודע כל תושב ואזרח של כל מדינה מתוקנת בעולם, כי מעשי אלימות כלפי אנשי כוחות הביטחון של המדינה, ובמיוחד תוך כדי פעילותם, תוך הפרעה ופגיעה בפעילותם וסיוע לכוחות עוינים, לא יתקבלו בהבנה כלשהי, וייענו בענישה ממשית ומחמירה, תוך העדפת האינטרס הציבורי, גם כאשר מדובר באנשים נטולי עבר פלילי".

"ישראל אינה לומדת מהעונשים של סוריה"

"נקל לשער מה היה עונשם של אותם אזרחים סורים שצבאו על גדר המערכת, אילו עשו הם כלפי כוחות הביטחון הסוריים מעשים כדוגמת מעשיהם של הנאשם וחבריו", המשיכה השופטת בהחלטתה, "מדינת ישראל אינה נוטלת דוגמא מתגובתם העונשית של השלטונות בסוריה, ושופטיה מקפידים תמיד על ענישה שקולה, מאוזנת ואנושית המתחשבת בנסיבותיו המיוחדות של כל מקרה ושל כל נאשם, ואולם אין בכך כדי ללמד – כפי שאולי סברו הנאשם וחבריו בטעות – כי מוכנה היא לספוג התנהגות מעין זו בלא תגובה הולמת".

בתאריך ה-05.06.2011, יום השנה למלחמת ששת הימים, צוין "יום הנכסה". על רקע אירועי "יום הנכבה" שחל ב-15.05.2011, ומחשש להסתננות חוזרת של מפגינים סורים לתחומי מדינת ישראל, נערכו כוחות הביטחון משעות הבוקר המוקדמות לאורך גדר המערכת במג'דל שמס, והאזור הוכרז שטח צבאי סגור.

במהלך אותו יום התקהלו שוב מפגינים סורים רבים לאורך הגדר, כשחיילי צה"ל פועלים להרחקתם מן הגדר. במקביל, התקהלו גם מפגינים תושבי ישראל במג'דל שמס סמוך לגדר המערכת. בשעות הערב ירו שוטרים רימוני גז על מנת לפזר את המפגינים הסורים, ובתגובה החלו המפגינים תושבי ישראל ליידות אבנים, בלוקים, מוטות ברזל ובקבוקים לעבר חיילי צה"ל והשוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully