וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם על יום הנכבה: צה"ל ירה על מפגינים ללא סיבה

על פי דו"ח של מזכ"ל האו"ם, "הירי לא היה פרופורציונלי ביחס לאיום מולו ניצבו החיילים הישראלים". את הדו"ח חיבר שליח האו"ם ללבנון, ומשרד החוץ החליט לנתק את המגעים עמו

צה"ל ירה אש חיה באופן לא פרופורציונלי לעבר מפגינים לא חמושים ביום הנכבה. כך נטען בדו"ח של האו"ם על ההפגנות האלימות שאירעו לפני כחודשיים בגבול הצפון. חלקים מהדו"ח, שחובר על ידי שליח האו"ם ללבנון מייקל ויליאמס, פורסמו הבוקר (רביעי) בעיתון "הארץ". בעקבות מסקנותיו, החליט משרד החוץ לנתק כל מגע עם ויליאמס.

הדו"ח, החתום על ידי מזכ"ל האו"ם באן קי מון, מציין כי במהלך אירועי יום הנכבה ב-15 במאי, חיילי צה"ל "ירו אש חיה על מפגינים לא חמושים" שניסו לפרוץ את גדר הגבול. "על צה"ל להימנע משימוש באש חיה במצבים כאלה, מלבד כאשר מדובר בהגנה עצמית. על אף שלכל מדינה יש זכות להגנה עצמית, יש צורך שצה"ל יפעיל אמצעים מתאימים, כולל ציוד לפיזור הפגנות, שהם פרופורציונליים ביחס לאיום שמולו ניצבים החיילים", נכתב.

כוחות צה"ל מול חדירת עשרות סורים אל שטח ישראל, מאי 2011. יובל בן אבו, ג'יליס
בדו"ח צוין כי הפגנות יום הנכבה בלבנון "אורגנו על ידי ארגונים פלסטיניים ולבנוניים, ובהם גם ארגון החיזבאללה"/ג'יליס, יובל בן אבו

עוד צוין בדו"ח כי הפגנות יום הנכבה בלבנון "אורגנו על ידי ארגונים פלסטיניים ולבנוניים, ובהם גם ארגון החיזבאללה" והשתתפו בהם כ-10,000 פלסטינים. עם זאת, מותח הדו"ח ביקורת על צה"ל ומציין, כי "מלבד ירי אזהרה ראשוני באוויר, כוחות צה"ל לא השתמשו נגד המפגינים בשיטות קונבנציונליות לפיזור הפגנות או בכל אמצעי אחר שאינו קטלני".

עוד ציין מזכ"ל האו"ם, כי "ירי אש חיה מעבר לקו הכחול על ידי כוחות צה"ל, שממנו נהרגו אזרחים, הינו הפרה של החלטה 1701. הירי לא היה פרופורציונלי ביחס לאיום מולו ניצבו החיילים הישראלים".

עוד על אירועי יום הנכבה:
הפגינו ביום הנכבה וטוענים: שוטרים היכו אותנו
האו"ם: סוריה איפשרה למפגינים לחדור לישראל
סורים חדרו לישראל ונורו על ידי צה"ל - 4 נהרגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully