וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: גופות מחבלי חמאס לא יועברו לידי הרשות

פנחס וולף

5.7.2011 / 17:01

בתום דיונים ארוכים החליט שר הביטחון לקבוע עמדה נחרצת בנוגע להעברת גופות המחבלים הפלסטינים הקבורים בישראל. גופות מחבלי חמאס ובהם המפגעים בקפה הלל, צריפין ומקסים לא יועברו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק)

אחרי שהורה לעצור את השיח עם הפלסטינים בנוגע לאפשרות העברת 84 גופות של מחבלים הקבורים בישראל, קבע הערב (שלישי) שר הביטחון אהוד ברק שלא להעביר לידי הרשות הפלסטינית את גופותיהם של מחבלי חמאס, שביצעו פיגועים חמורים נגד אזרחי ישראל. מדובר בגופותיהם של האחים עמאד ועאדל עוודאלה, מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס, פואד אלקואסמה, מבכירי החמאס בחברון, עבדאללה אלקואסמי, מבכירי חמאס, רמאז אסלים, שביצע את הפיגוע ב"קפה הלל" בירושלים, איהאב אבו-סלים, שביצע את פיגוע ההתאבדות בצריפין, עבד אל-רחים אלתלאחמה, מראשי הג'יהאד האיסלמי בחברון ואחראי לפיגוע בציר המתפללים בחברון.

עוד בפרשת העברת הגופות:

משיקולי עסקת שליט: ברק הורה לעצור העברת הגופות
ברק: "לא לעשות דרמה מהעסקה להעברת הגופות"
הפלסטינים: סגרנו העסקה עם ברק; השרים: לא עודכנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן החליט ברק כי לא תידון העברת גופותיהם של הנאדי ג'רדאת, המתאבדת ממסעדת "מקסים" בחיפה, עמאר עלי עבדאללה, מבצע פיגוע ההתאבדות בשוק הכרמל, ועבדאללה עבדאללה, מבצע הפיגוע במועדון ה"סטייג'" בתל-אביב. בנוסף, הורה שר הביטחון ברק שלא להכליל בשיחות על רשימת הגופות את מי שהיו תושבי רצועת עזה.

שר הביטחון התייחס מוקדם יותר לנושא. במסגרת תרגיל חטיבתי בבסיס צאלים בדרום אמר ברק כי "עיכבתי את השיח הזה על העברת הגופות, כדי לבדוק שאנחנו לא מעבירים גופות שלא נכון להעביר אותן, הן משיקולים שקשורים לחייל החטוף בעזה, גלעד שליט, והן מדברים הקשורים, אולי, לשיקולים אחרים. אנחנו בוחנים את כל העניין, ונראה איך בדיוק התגלגלה ההחלטה".

ברק המשיך ואמר, כי "אני מציע לא להתייחס לזה בדרמת יתר. יש שיחות עם הפלסטינים על הרבה נושאים, ובין היתר עלתה האפשרות להעביר גופות הנמצאות בבית קברות שדה, בו הגופות הללו הולכות ונעלמות. עוד מעט לא יהיה מה להעביר. מצד אחד, יש מקום לשקול העברת גופות אליהם ולא השארתן בשדה הקברות הזמני הזה, ומצד שני יש מקום לבדוק מי הם אלה שאנחנו מעבירים, ואולי חלק מהם לא להעביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully