וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: סגרנו העסקה עם ברק; השרים: לא עודכנו

ניר יהב ופנחס וולף

5.7.2011 / 10:00

השר הממונה על עניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית אישר כי עסקת העברת גופות הפלסטינים נסגרה מול שר הביטחון. מנגד, חברי הקבינט לא עודכנו, כך לדברי גורמים במערכת הפוליטית

הרשות הפלסטינית הופתעה לחלוטין מהחלטתו של שר הביטחון אהוד ברק להקפיא את המגעים עם הרשות על העברת 84 גופות של פלסטינים הנמצאות בידי ישראל. השר הממונה על העניינים האזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח', אמר הבוקר (שלישי) לוואלה! חדשות כי עד כה לא קיבל שום הודעה רשמית בנושא. "אני מופתע מאוד מהצעד של שר הביטחון, כי ההסכם שגיבשנו היה מול משרד הביטחון, אז מה קרה פתאום?", תהה.

"אני לא יודע מה עומד מאחורי החלטתו של אהוד ברק להקפיא את ההסכם", הוסיף א-שייח'. "מה שברור הוא שהגענו להסכם עם משרד הביטחון ביום ראשון. זה עניין רגיש מאוד ואסור לשחק עם רגשותיהם של משפחות ההרוגים שאמורות לקבל את גופות בניהם. אנחנו לא יודעים מה קרה פתאום לברק ומה המניעים שעומדים מאחורי ההחלטה, אבל זו הבעיה שלו. אני מחכה להודעה רשמית בעניין הזה כי עד כה טרם קיבלתי כזו".

בתוך כך, הבוקר התברר כי השרים חברי הקבינט המדיני-ביטחוני וחברי פורום "השמינייה" לא עודכנו כלל בפרשת השבת גופות המחבלים הפלסטינים. גורמים בכירים במערכת הפוליטית הביעו תרעומת על כך ואמרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי "זו לא התנהלות נכונה כאשר נושא כזה נסגר ללא ידיעת שרי שני הפורומים ואף לא ידענו על התהליך אלא מאמצעי התקשורת בעקבות ראיון של שר פלסטיני. יש דרך לקבל החלטות והיו חייבים לעדכן אותנו בנושא".

עוד על העסקה להחזרת גופות הפלסטינים:
משיקולי עסקת שליט: ברק הורה לעצור העברת הגופות
נפגעי טרור: "לשרוף גופות המחבלים כמו גופת אייכמן"

בין הגופות: המחבלת מ"מקסים"

ברק הנחה הלילה לעצור את המגעים עם הפלסטינים לגבי אפשרות העברת גופות הפלסטינים הקבורים בישראל, זאת כדי "לבחון ולוודא שלא תידון העברת גופות שלטעמנו לא נכון להעבירן משיקולי המשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט, או משיקולים אחרים", כך נמסר מלשכת ברק. מלשכת השר נמסר עוד, כי המהלך נעשה בתיאום עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולאחר שהתגלה כי בין הגופות נמצאות גם שתי גופות של אנשי חמאס.

חוסיין א-שייח' אמר אתמול כי ישראל כבר הסכימה להעברת 84 גופות של פלסטינים שנהרגו מאש צה"ל מאז 1967. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר א-שייח', כי הרשות הפלסטינית הגיעה להסכם המדובר עם ישראל ביום ראשון. שעות אחדות לאחר הודעתו של השר הפלסטיני, צה"ל אישר את המידע כי ישראל אכן צפויה להעביר את הגופות בזמן הקרוב.

מבין 84 הגופות של הפלסטינים שישראל הייתה אמורה להעביר, נמצאות גם גופותיהם של מחבלים שביצעו פיגועי התאבדות קשים, שבמהלכם נהרגו עשרות ישראלים. בין היתר, ישראל הסכימה להעביר לרשות את גופתה של הנאדי ג'ראדאת, פעילת הג'יהאד האיסלמי שביצעה את הפיגוע במסעדת "מקסים" בחיפה ב-2003, וכן את גופתו של ראא'ד מיסכ מחמאס, שביצע באותה שנה את הפיגוע בקו 2 בירושלים, בו נהרגו 23 אזרחים, כשליש מהם ילדים.

עדכון ראשון - 8:40

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully