וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "לא לעשות דרמה מהעסקה להעברת הגופות"

פנחס וולף

5.7.2011 / 11:51

שר הביטחון הבהיר כי החליט לעצור את העסקה כדי "לבדוק שאנחנו לא מעבירים גופות שלא נכון להעביר אותן". ברק אמר עוד כי הגופות הולכות ונעלמות וכי "עוד מעט לא יהיה מה להעביר"

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הבוקר (שלישי) להחלטתו לעכב את העסקה להעברת 84 גופות של פלסטינים שנהרגו מאש צה"ל ושקבורים בישראל לרשות הפלסטינית. במסגרת תרגיל חטיבתי בבסיס צאלים בדרום אמר ברק, כי "עיכבתי את השיח הזה על העברת הגופות, כדי לבדוק שאנחנו לא מעבירים גופות שלא נכון להעביר אותן, הן משיקולים שקשורים לחייל החטוף בעזה, גלעד שליט, והן מדברים הקשורים, אולי, לשיקולים אחרים. אנחנו בוחנים את כל העניין, ונראה איך בדיוק התגלגלה ההחלטה".

ברק המשיך ואמר, כי "אני מציע לא להתייחס לזה בדרמת יתר. יש שיחות עם הפלסטינים על הרבה נושאים, ובין היתר עלתה האפשרות להעביר גופות הנמצאות בבית קברות שדה, בו הגופות הללו הולכות ונעלמות. עוד מעט לא יהיה מה להעביר. מצד אחד, יש מקום לשקול העברת גופות אליהם ולא השארתן בשדה הקברות הזמני הזה, ומצד שני יש מקום לבדוק מי הם אלה שאנחנו מעבירים, ואולי חלק מהם לא להעביר".

עוד על העסקה להעברת הגופות:
הפלסטינים: סגרנו העסקה עם ברק; השרים: לא עודכנו
"שלא תפגע בעסקת שליט": ברק הורה לעצור העברת הגופות
נפגעי טרור: "לשרוף גופות המחבלים כמו גופת אייכמן"

"ההסכם גובש מול ברק, מה קרה פתאום?"

ברשות הפלסטינית הופתעו הבוקר מהחלטתו של ברק להקפיא את העסקה. השר הממונה על העניינים האזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח', סיפר לוואלה! חדשות כי עד כה לא קיבל שום הודעה רשמית בנושא. "אני מופתע מאוד מהצעד של שר הביטחון, כי ההסכם שגיבשנו היה מול המשרד שלו, אז מה קרה פתאום?", תהה. יצוין כי א-שייח' היה זה שפרסם את הדברים לראשונה בפומבי, בראיון לסוכנות הידיעות "מען" אתמול.

"אני לא יודע מה עומד מאחורי החלטתו של אהוד ברק להקפיא את ההסכם", הוסיף א-שייח'. "מה שברור הוא שהגענו להסכם עם משרד הביטחון ביום ראשון. זה עניין רגיש מאוד ואסור לשחק עם רגשותיהם של משפחות ההרוגים שאמורות לקבל את גופות בניהם. אנחנו לא יודעים מה קרה פתאום לברק ומה המניעים שעומדים מאחורי ההחלטה, אבל זו הבעיה שלו. אני מחכה להודעה רשמית בעניין הזה כי עד כה טרם קיבלתי כזו".

בתוך כך, הבוקר התברר כי השרים חברי הקבינט המדיני-ביטחוני וחברי פורום "השמינייה" לא עודכנו כלל בפרשת השבת גופות המחבלים הפלסטינים. גורמים בכירים במערכת הפוליטית הביעו תרעומת על כך ואמרו כי "זו לא התנהלות נכונה כאשר נושא כזה נסגר ללא ידיעת שרי שני הפורומים, ואף לא ידענו על התהליך אלא מאמצעי התקשורת בעקבות ראיון של שר פלסטיני. יש דרך לקבל החלטות והיו חייבים לעדכן אותנו בנושא".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully