וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה מתחדשת? זיופים במפקד, סכסוכים והאשמות

פנחס וולף

3.7.2011 / 19:00

עבודה בעיניים: בעקבות דיווחים על מפקדים המוניים של חרדים מנתיבות למחנה עמיר פרץ, אמרו מקורביו כי "במפלגה מנסים לגרש אוכלוסיות חדשות". יחימוביץ': "הממצאים מחייבים בדיקה"

"חלק גדול מפעילי מפלגת העבודה מוטרדים טלפונית בניסיון של גורמים שונים לבדוק את המפקד. זה לגיטימי וחלק מהעניין הדמוקרטי, אך זה דבר לא נעים ומותר לאנשים להחליט שהם אינם רוצים למסור את מספר הטלפון שלהם. יש סיבה לכך שהשדה המיועד למילוי פרטי הטלפון בטופס ההתפקדות אינו שדה חובה" – כך אמרו היום (ראשון) מקורבי עמיר פרץ לוואלה! חדשות בתגובה על הפרסומים האחרונים לפיהם מתפקדים רבים למפלגה, כולל בנתיבות, רשומים תחת מספר טלפון אחד.

כעסם של מקורבי פרץ התעורר בעקבות הפרסום לפיו נתגלו בעיות בקרב מפקד החרדים בנתיבות, כאשר נטען כי רבים מהמתפקדים החרדים במחנהו של פרץ היו רשומים תחת מספר טלפון אחד. לדברי המקורבים, "במפלגת העבודה יש תרבות לפיה בכל פעם שהמפלגה מנסה לפתוח את שעריה לאוכלוסיות חדשות כדי ליצור התחדשות, יש במפלגה מי שמנסה לטרוק להן את הדלת בפרצוף ולגרשן".

עוד על ההתמודדות לראשות מפלגת העבודה

יחימוביץ': "החשש לאי סדרים במפקד - צל על המפלגה"
מצנע: "רבע מטפסי המתפקדים בעבודה אינם כשרים"
מג'אדלה: השמצת המתפקדים הערבים בעבודה - גזענות

"להבטיח בחירות נקיות"

"שני המהפכים הפוליטיים בישראל התרחשו רק כאשר מפלגות פתחו את שעריהן לאוכלוסיות חדשות: ב- 77' כשבגין פתח את הליכוד לאנשי עיירות הפיתוח, וב- 92' כשרבין פתח את השורות לעולים חדשים. שני אלו הביאו למהפכים השלטוניים", טענו המקורבים.

ואילו אראל מרגלית, מועמד נוסף לראשות המפלגה, אמר כי "אין לי ספק כי מפקד החברים בעיקרו הוא מפקד ראוי ונקי שמביא לידי ביטוי התגייסות של כוחות חדשים למפלגה. דווקא מתוך כך, יש לטפל בנחישות ובעוצמה בכל גילוי של חריגה מהכללים ובוודאי בכל חשד לפלילים". הוא הוסיף כי "צר לי כי יש מי שפעלו שלא על פי הנורמה הראויה. אנו מצפים מצוות הבדיקה בראשות השופטת פריש למצות את הבדיקה בהקדם האפשרי, ודורשים כי בכל מקום שבו יש חשד לפלילים, המפלגה תביא הממצאים במלואם לידי גורמי האכיפה כך שאלו יוכלו לעשות את עבודתם נאמנה".

לדברי מרגלית, "מבלי להפחית כהוא זה מחומרת הדברים, אנו מצפים עוד כי המפלגה תפעל למיצוי הדין גם עם מי שאחראים להעברת מידע בדבר נתוני המתפקדים למי שאינו רשאי לקבלם, בניגוד לחוק. במיוחד חמורים הדברים לגבי מי שהעביר, לידי גורם בלתי מורשה, קובץ מתפקדים שהגיע לידיו ובו נתוני אשראי".

שני מתמודדים נוספים על ראשות המפלגה, חברי הכנסת יצחק הרצוג ושלי יחימוביץ', דרשו בסוף השבוע לבדוק את הממצאים העולים מתחקיר "ידיעות אחרונות". "הטענות העולות מהתחקיר מטרידות", אמר ח"כ הרצוג. הוא אף ביקש להעמיד לרשות השופטת בדימוס שרה פריש, הממונה על מהימנות המפקד וטוהר הבחירות, "את הכלים הנדרשים לחקור ביסודיות כל טופס וטופס, כדי להבטיח שהבחירות ב-12 בספטמבר יהיו נקיות והוגנות".

"על השופטת פריש בפגישתה המתוכננת עם כלל המועמדים ביום שני, יהיה להציג מתווה ברור ודקדקני לפיו היא מתכוונת להבטיח את תקינות המפקד. אני מציע לכל המועמדים לתת לשופטת פריש לעשות את העבודה, ולהימנע מניצול הסיטואציה לטובת אינטרסים אישיים ופגיעה מיותרת במפלגה", סיכם הרצוג.

ח"כ יחימוביץ' אמרה כי "הממצאים מדאיגים, מטילים צל על ההליך הדמוקרטי ומחייבים את מפלגת העבודה לבצע בדיקה יסודית של המפקד. גם על מתפקדים חדשים, שהתפקדו מרצונם ומערכי המפלגה, מוטלת כעת אחריות להשתתף בהמוניהם בפריימריז כדי להוות בקולותיהם משקל נגד לתופעות אלה".

מקורבי פרץ אמרו בהתייחסם לדברי השניים כי "התגובה שלהם צבועה. אם הם דורשים לחקור את המפקד של משה פרץ (איש מחנה פרץ מנתיבות – פ"ו), מדוע הם ביקרו בביתו וביקשו ממנו תמיכה?"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully