וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשרים: "הצביעו בחוק שיפתור משבר הדיור"

רה"מ דרש מהשרים לא להתקזז עם חברי אופוזיציה לאור החשיבות של הצעת חוק ועדות דיור לאומיות. היום נקבע כי ועדה משותפת היא זו שתדון בהצעה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דרש הבוקר (ראשון) משרי הממשלה להתייצב במליאה הכנסת מחר ולא "להתקזז" עם חברי אופוזיציה בעת ההצבעה בקריאה ראשונה על "חוק הוד"לים" (ועדות דיור לאומיות). הצעת חוק ועדות דיור לאומיות קובעת כי יוקמו ועדות מהירות שיחליפו, כהוראת שעה, את ועדות התכנון והבנייה, במטרה לבנות כ-70 אלף יחידות דיור בשנה.

"הממשלה שמה בראש סדר היום האזרחי שלה יצירת רפורמות, שאחת המרכזיות שבהן היא הורדת מחירי הדיור", אמר נתניהו בישיבת הממשלה, "וד"לים זה חוק חשוב. בזמנו אריק שרון כשר הבינוי והשיכון עשה פריצה גדולה בתחום. אני זקוק לכם במליאת הכנסת מחר".

ש"ס דורשת כי הנושא יידון בוועדת הפנים

עד היום הייתה מחלוקת בין הממשלה לבין ש"ס סביב השאלה איזו ועדה תדון בהצעת החוק בהכנה לקריאה שנייה ושלישית. בעוד שש"ס דרשה כי הנושא יגיע לדיון בוועדת הפנים שבראשה עומד ח"כ אמנון כהן (ש"ס), בממשלה התעקשו כי על ועדת הכלכלה בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) לדון בהצעת החוק. זאת בשל החשש שלה שהחוק יתעכב ויתמסמס בוועדת הפנים, בעוד ראש הממשלה מבקש לפרוץ את הדרך בעניין כדי להוריד את מחירי הדיור.

ח"כ כרמל שאמה-הכהן סיפר לוואלה! חדשות כי נמצאה נוסחת הפשרה, ולפיה תוקם ועדה משותפת של כלכלה ופנים, בראשותו והיא זו שתדון בהצעת החוק. "הנושא משותף לפנים ולכלכלה", הסביר והזכיר כי בוועדה המשותפת בראשות יו"ר ועדת הפנים, עדיין תקועה הרפורמה הגדולה בתכנון ובנייה. לדבריו, "להטיל על אותה ועדה עוד רפורמה יצור עליה עוד עומס, ולכן נכון יותר שאת העניין יוביל איש ועדת הכלכלה, וכיוון שיש לי ניסיון בתחום, ראש הממשלה ביקש ממני לקחת על עצמי את המשימה ונעניתי לכך. בכוונתי לקיים דיונים רציפים, יום אחר יום כדי לסיים את הליך החקיקה עוד לפני יציאת הכנסת לפגרה".

עוד באותו נושא:
אושר סבסוד בסך 100 אלף ש' לרוכשי דירות בפריפריה
"הרפורמה בתכנון ובבנייה - סכנה לציבור"
נתניהו הורה לבחון מחדש את הרפורמה בבנייה

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully